dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Melih Zafer Arıcan |
|
dc.date.accessioned |
2022-01-27T13:13:03Z |
|
dc.date.available |
2022-01-27T13:13:03Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
Dağdeviren, Engin. (2020). Exposıtıon to consumıng messages on ınstagram as a socıal medıum-Düzce case. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/96887 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
İnternet teknolojilerinin yaygınlaşması, yeni dijital iletişim stillerinin ve platformlarının genişlemesine yol açmıştır. Sosyal medya araçları, Web 2.0'ın sunduğu bu tip etkileşimli iletişim platformları arasındadır. Bu platformların sayısı gün geçtikçe artmakta ve bazıları dünya çapında milyarlarca insan tarafından kullanılmaktadır. Instagram, yaklaşık 1 milyar insan tarafından kullanılan en popüler sosyal ağ ve içerik paylaşım platformlarından biridir. Kullanıcıların sosyal ağ sitelerinin ortak özelliklerine ek olarak resim ve video paylaşmasına olanak tanır. Şirketlerin, markaların ve reklamların günlük yaşamın merkezinde olduğu bir dünyada tüketim insanların temel faaliyeti haline gelmiştir. Bu bağlamda, herhangi bir kitle iletişim aracı, tüketim mesajlarınım ve reklamların yayılması için bir hedef haline gelmiştir. Bu tip tüketim mesajlar genellikle şirketlerden gelir, ancak farklı sosyal medya araçlarının ortaya çıkmasıyla, bu tip mesajlar otonom olmuştur, başka bir deyişle, tüketiciler artık markaları, ürünleri veya yaşam tarzlarını istemli veya istemsiz olarak tanıtmaktalardır. Bu çalışmanın amacı Instagram'daki tüketim vurgusunu Düzce ilinde yaşayan insanların algıları üzerinden araştırmaktır. Bu ana amaca ulaşmak için 30 maddelik 5'li Likert tipi bir anket geliştirilmiştir. Anketin geçerlik ve güvenilirliği uzman görüşleri ile ve 50 katılımcıyla yapılan pilot çalışma ile sağlanmıştır. Anket, Instagram kullanım alışkanlıklarını, Instagram paylaşım deneyimlerini ve kullanıcıların tüketim mesajlarına ne derecede maruz kaldıklarını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, ünlüler ve fenomenler tüketim mesajlarının ana dağıtıcıları olduğu için anketin bir alt boyutu Instagram'da popülerlik algısını ve popülerliğe olan eğilimi araştırmayı amaçlamaktadır. Sonuçlar, Instagram'ın, tüketimin teşvik edildiği bir platform olduğunu göstermektedir. Ayrıca, Instagram'da tüketim teşviğinin, kullanıcıların markalardan/şirketlerden ve diğer kullanıcılardan dağılan tüketim mesajlarına maruz bırakılarak yapıldığı ortaya çıkarılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
SUMMARY |
|
dc.format.extent |
XI, 127 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
İngilizce |
|
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Instagram |
|
dc.subject |
consuming |
|
dc.subject |
social media |
|
dc.subject |
consumer-generated advertising |
|
dc.subject |
consumer society |
|
dc.title |
Exposıtıon to consumıng messages on ınstagram as a socıal medıum-Düzce case |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi Sakarya Üniversitesi, sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarımı ve Medya Anabilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Dağdeviren, Engin |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|