Açık Akademik Arşiv Sistemi

Türkiye'de Türk ve Suriyeli Müşterilerin İslami Bankacılığa Karşı Tutumu; Tehditleri ve Fırsatları

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Şakir Görmüş
dc.date.accessioned 2022-01-26T11:58:05Z
dc.date.available 2022-01-26T11:58:05Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Farhoud, Dania. (2021). Türkiye'de Türk ve Suriyeli Müşterilerin İslami Bankacılığa Karşı Tutumu; Tehditleri ve Fırsatları. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/96704
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bankacılık sektöründe rekabet arttığından beri; müşteri perspektifi bankacılık sektöründe önemli bir unsur haline gelmiştir. Dolayısıyla, İslami bankacılık hizmetlerinden yararlanan tarafların İslami bankacılık faaliyetlerine yönelik tutum ve davranışlarının tespit edilmesini gerekli kılmaktadır. Bu çalışmada Türkiye'deki Türk ve Suriyeli müşterilerin tutumu istatiksel yöntemler kullanılarak incelenmektedir. Müşterilerin tutumları demografik özelliklere, eğitimin niteliğine, mesleğe ve yaş gruplarına göre araştırılmaktadır. Bankaların mevcut ve potansiyel müşterileri için İslami bankacılık faaliyetlerinin müşteri algısı anket yöntemi ile belirlenmektedir. Anket sonuçlarına göre, İslami bir banka ile çalışmayı tercih eden, etmeyen ve kararsız olan Türk ve Suriyeli katılımcıların tüm cevapları baz alınarak istatistiksel olarak aralarındaki farklılıklar tespit edilmeye ve anlamlılıklarının test edilmesi amaçlanmıştır.
dc.description.abstract Since the competition in the banking sector is increasing; the customer perspective became an important element in the banking industry. This makes it necessary to determine the perspectives and behaviors of the banks' customers. In this study, Turkish and Syrian customers' perspectives of Islamic Banks in Turkey have been examined according to their demographic characteristics. The customers' perception of Islamic banking activities has determined through a survey method not only for current customers but also for potential customers of Islamic banks. According to the survey results and based on the participants' answers, the differences between their answers have statistically determined, and significant tests have been performed. Descriptive analysis, Likert Scale, Chi-Square Test and T-test were used to measure whether the participants agree with statements related to the Islamic banking issue by using the SPSS program. According to the findings; age, profession, and monthly income influence both Turkish and Syrian customers in Islamic banking selection. Education was found as non-influencer factor for Turkish customers, but it was found to be for Syrians. However, after comparing the results of Turks and Syrians, there was found a difference in Islamic banking selection between Turks and Syrians according to gender, education level, occupation, and monthly income. On the other hand, there is no difference between them in Islamic banking selection according to their ages. As for the motivation factors, there is an effect of religion, bank reputation, customer awareness, service quality, and customer behavior on the customers' preferences toward Islamic banking. While the mass media factor affects the Turks; but does not affect Syrians.
dc.format.extent x, 123 yaprak : grafik, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject İslami bankacılık
dc.subject Müşteri tutumu
dc.subject Demografik özellikleri
dc.subject Seçme faktörleri
dc.title Türkiye'de Türk ve Suriyeli Müşterilerin İslami Bankacılığa Karşı Tutumu; Tehditleri ve Fırsatları
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslam ekonomisi ve Finansı Anabilim Dalı,
dc.contributor.author Farhoud, Dania
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/