Açık Akademik Arşiv Sistemi

Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Programlarının Matematik Konu Kazanımları Temelinde Uyumu

Show simple item record

dc.date 2019
dc.date.accessioned 2022-01-13T10:53:59Z
dc.date.available 2022-01-13T10:53:59Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Çalışkan-Dedeoğlu, N. ve Alat, Z. (2012). Okul öncesi eğitim ve ilköğretim programlarının matematik konu kazanımları temelinde uyumu. Kuram ve Uygulamalarda Eğitim Bilimleri, 12(3), 2263-2288. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/96577
dc.description.abstract Türkiye’de okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılması, araştırmaların da gösterdiği gibi ilköğretim 1. sınıfa başlayan öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini olumlu yönde etkileyecektir. Bu çalışmada, okul öncesi eğitimin zorunlu eğitim kapsamına giren ana sınıfı eğitimi dönemi ile ilköğretim matematik dersi 1. sınıf öğretim programlarının uyumu, kazanımlar sarmallık ilkesine göre incelenerek araştırılmıştır. Doküman incelemesi türünden olan bu çalışmada Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan 36-72 aylık çocuklar için Okul Öncesi Eğitim Programı-OÖEP ve Öğret-men Kılavuz Kitabı ile İlköğretim Matematik Dersi 1.-5. Sınıflar Öğretim Programı-İMÖP belgelerinden elde edilen veriler betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir. Bulgular, OÖEP ve öğretmen kılavuzu metinlerinde ilköğretime hazır bulunuşluğa vurgu yapılmasına rağmen, programın bilişsel kazanımların matematik ile bağlantısını kurdurmakta yetersiz kaldığı; İMÖP’de ise okul öncesinde matematik eğitimi ve hazır bulunuşluk konusunun tamamen ihmal edildiğini göstermiştir. OÖEP ve İMÖP 1. sınıf kazanımları arasında %51’lik bir oran ile sarmal yapının kurulduğunu ortaya koyan bulgular, özellikle İMÖP 1. sınıf kazanımlarının yaklaşık olarak yarı yarıya gözden geçirilmesinin gerekliliğini açık bir şekilde ortaya çıkarmaktadır. Bu çalışma, programlar hazırlanırken okul öncesi ve ilköğretim alan eğitimcilerinin ortak çalışmasının gerekliliğine işaret etmektedir. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher EDAM en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.rights CC0 1.0 Universal *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ *
dc.subject Okul Öncesi Eğitimi Programı en_US
dc.subject İlköğretim Matematik Öğretimi Programı en_US
dc.subject Sarmal Yaklaşım en_US
dc.subject Hazır Bulunuşluk en_US
dc.title Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Programlarının Matematik Konu Kazanımları Temelinde Uyumu en_US
dc.title.alternative Harmony between Turkish Early Childhood and Primary Mathematics Education Standard en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.authorID 0000-0002-1664-0921 en_US
dc.contributor.authorID 0000-0001-9809-4479 en_US
dc.identifier.volume 12 en_US
dc.identifier.startpage 2263 en_US
dc.identifier.endpage 2288 en_US
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi en_US
dc.relation.journal Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri en_US
dc.identifier.issue 3 en_US
dc.contributor.author Çalışkan Dedeoğlu, Nuray
dc.contributor.author Alat, Zeynep


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess