| dc.date | 2021 | |
| dc.date.accessioned | 2021-12-19T08:36:22Z | |
| dc.date.available | 2021-12-19T08:36:22Z | |
| dc.date.issued | 2021-01 | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12619/96528 | |
| dc.description.abstract | Modern sanatın nihai yönelimi olan non-figüratif ifadenin ve sanatta duyusal ilgilerden arındırılan geometrik soyutlamanın son noktası olarak soyut sanat, nesnel dünyanın temsilinden uzaklaşarak temellerini duygu ya da his’e dayandırır. Bu açıdan bakıldığında, Rus Avangartlarından Malevich’in Siyah Kare’si de soyutlamanın soyuta yöneldiği noktada ikonoklast bir tavır sergilemektedir. Peşi sıra gelişen geometrik soyutlamacı hareketler, bir taraftan metafizik bir hakikat düzleminde, diğer taraftan da sanatın hayattan ayrıldığı bir noktada yer alırlar. Malevich’in his’se dayalı bu tavrı, Rothko ve Newman ile sanatın hayata yabancılaşması açısından ve teolojik bir mistisizme sahip olmaları açısından bir kesişme söz konusudur. Bu bağlamda, Geometrik Soyutlama ve Alan Resmi aşkın bir anlatımın aracı olmalarıyla benzerlik gösterirler ve toplumsal olana yabancılaşan tavırlarıyla ideolojiden ve her türlü toplumsal temsilden uzaklaşan, hissi bir yaklaşıma sahiptirler.Bu çalışmada amaçlanan; farklı kültürel ve ideolojik bağlamlara sahip Rus Süprematistlerinden Malevich ve Amerikan Soyut sanatçılarından Alan Resmi bağlamında Rothko ve Newman’ın eserleri karşılaştırmalı olarak incelemek ve soyut yönelimlerinde otoritenin yaratısı olan nesneler dünyasını ve göstergeler sistemini aşma amaçlarındaki benzerlik ve farklılıkları tespit etmektir. Anahtar kelimeler: Geometrik Soyutlama, Soyut, Alan Resmi, Süprematizm, Metafizik, Post-ikona | en_US |
| dc.language.iso | tur | en_US |
| dc.publisher | Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Sciences | en_US |
| dc.relation.isversionof | 10.29228/SOBIDER.49983 | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | Geometrik Soyutlama, Soyut, Alan Resmi, Süprematizm, Metafizik, Post-ikona | en_US |
| dc.title | MALEVİCH'İN GEOMETRİK SOYUTLAMALARINDAKİ İKONOKLAST TAVRIN AMERİKAN SOYUT SANATINDA ALAN RESMİYLE İLİŞKİSİ | en_US |
| dc.type | article | en_US |
| dc.contributor.authorID | 0000-0001-5643-0518 | en_US |
| dc.identifier.volume | 8 | en_US |
| dc.identifier.startpage | 410 | en_US |
| dc.identifier.endpage | 431 | en_US |
| dc.contributor.department | Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anabilim Dalı | en_US |
| dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Sciences | en_US |
| dc.identifier.issue | 51 | en_US |
| dc.contributor.author | ERDOĞDU, NESLİHAN | |
| dc.contributor.author | BOZDURGUT, AYŞE | |
| dc.contributor.author | Hacıoğlu, Esna |