Açık Akademik Arşiv Sistemi

RÖNESANS DÖNEMİ DİNİ KONULU RESİMLERDE ANAKRONİZM

Show simple item record

dc.date 2021
dc.date.accessioned 2021-12-19T08:30:16Z
dc.date.available 2021-12-19T08:30:16Z
dc.date.issued 2016-12
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/96518
dc.description.abstract Hristiyanlığın Roma İmparatorluğunun resmi dinî olmasıyla birlikte din ve sanat ilişkisi Avrupa sanatı için kurumsallaşmaya başlamıştır. Prestijlerini artırmak ve dine sadakatlerini göstermek adına resim siparişi veren ruhban sınıfı ve mesenler, dinî konulu resimlerdeki kutsal figürlerin bulunduğu kompozisyonlarda kendi portrelerinin de yer almasını sağlamışlardır. Bu durum resim yüzeyine zaman açısından bakıldığında anakronik bir durum yaratmaktadır. Bu araştırmada amaçlanan, Avrupa Sanatında, 15. ve 16. yüzyıllara ait dinî konulu resimlerdeki zaman, mekân ve figür ilişkisini anakronizm açısından incelenmek; anakronik öğeleri ve bu öğelerin resimlerde yer almasının nedenlerini eserler üzerinden çözümlemeler yaparak belirlemek ve ortaya çıkan ilişkileri sanat tarihi bağlamında temellendirmektir. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sobider Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Sciences en_US
dc.relation.isversionof dx.doi.org/10.16990/SOBIDER.3331 en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Sanat, din, anakronizm, zaman, mekân en_US
dc.title RÖNESANS DÖNEMİ DİNİ KONULU RESİMLERDE ANAKRONİZM en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.authorID 0000-0001-5643-0518 en_US
dc.contributor.authorID 0000-0001-5643-0518 en_US
dc.identifier.startpage 86 en_US
dc.identifier.endpage 96 en_US
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anabilim Dalı en_US
dc.relation.journal sobider Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Sciences en_US
dc.identifier.issue 9 en_US
dc.contributor.author ÖZGENÇ NESLİHAN,GÜLER MEHMET


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record