dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Ali Arslan |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-22T09:14:47Z |
|
dc.date.available |
2021-04-22T09:14:47Z |
|
dc.date.issued |
1996 |
|
dc.identifier.citation |
Çelenk, Abdullah. (1996). Adıyaman’ın sosyo-kültürel yapısı çerçevesinde kız çocuklarının okutulma eğilimleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/94836 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
ÖZET Türkiye Cumhuriyeti'nin kurulduğu ilk yıllarda geçirilen harf inkılabı ve sosyal düzenlemeler sonucunda Türk Toplumu ciddi bir sosyal değişme yaşadı. "'Muasır medeniyetler seviyesine ulaşmak" amacıyla yapılan bu değişim bazı yönleriyle olumlu neticeler verirken bazı yönleriyle olumsuz sonuçlar verdi, toplumun bir kimlik krizi yaşamasına sebeb oldu. Daha bir çok sebebe bağlı olmakla birlikte bugün Adıyaman'daki eğitim oranının, özellikle kızların eğitimi meselesinin pek tatmin edici seviyede olmadığı, hatta Türkiye ortalamalarının altında bulunduğu gözlenmektedir. Elinizdeki çalışma Adıyaman'da kızların okutulma eğilimleri üzerine yapılmış bir alan araştırmasıdır. Amacı bu orandaki düşüklüğün sebeblerini bulmaya yönelik sosyolojik bir çalışmadır. Araştırma dört bölümden oluşmaktadır.Biriııci bölümde araştırmada kullanılan meot ve teknikler hakkında bilgi vermeye çahştım. İkinci bölümde temel kavramlar, üçüncü bölümde de Adıyaman'ın sosyo-ekonomik ve kültürel yapısı kaynak tarama yöntemiyle izah edilerek, faydalanılan kaynaklanıl dipnotu verilmiştir. Dördüncü bölümde araştırma bulguları ile ortaya konulan bulgular ışığında kızların okutulmama sebepleri verilmiştir. Özetle, araştırma bölgesinde, ekonomik, dini; kültürel yapı, resmi eğitim sisteminin bölgede tam yerleşmemesi ve tez de anlatdan diğer sebebler yüzünden kız çocuklarının okutulma oranının düşük olduğu anlaşılmaktadır. Tezimiz, bu düşüklüğü ilmi verilerle ortaya koymaya ve sebeblerini tahlil etmeye çalışmaktadır. vu |
|
dc.description.abstract |
The aim of the Turkish Republic was to establish a developed country during the first years of the Republic. This does not mean to imitate the West, but to take the science and the technology of the West. Inspite of this aim, conclusion was some conflicts because of the social change. The change of Alphabet and new arrangements of the Republican regime caused to identity crises and illeteracy. There was a broken society. Some accepted the new regime and new rules, some did not accept. To some, the low rate of education of girls in Adıyaman like some cities of Turkey is a hidden result of new regime policies. Therefore, we wish to examine the sociological background of Adıyaman people and to find out the reason of low level illeteracy rate. The aim of the study is to examine Adiyaman's socio-cultural situation and to find out what reasons caused to the low level of education, especially for girls. vni |
|
dc.format.extent |
VIII, 71 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Köroğlu |
|
dc.subject |
Destan |
|
dc.subject |
Türkmen Kahramanlık Destanı |
|
dc.title |
Adıyaman’ın sosyo-kültürel yapısı çerçevesinde kız çocuklarının okutulma eğilimleri |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı, Sosyoloji Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Çelenk, Abdullah |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|