dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Adem Uğur |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-13T08:10:21Z |
|
dc.date.available |
2021-04-13T08:10:21Z |
|
dc.date.issued |
1998 |
|
dc.identifier.citation |
Asilhan, Ali. (1998). İşgücü kayıpları ve Türkiye Vagon Sanayi A.Ş. örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/94686 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
ÖZET Üretim faaliyetlerinin lokomotifi mesabesindeki en önemli faktörü insandır. Endüstriyel faaliyetlerin sürdürülmesinde insan, zaman ve ekonomi çok önemlidir. Ancak, zaman ve ekonomi kaybı, insan faktörünün israfının bir sonucudur. Bu nedenle tezin, I.Bölümünde işgücü kayıplarının kapsamı, yalan ve ilgili kavramları makro ve mikro düzeyde izah edilerek çalışma hayatındaki önem ve etkileri anlatılmıştır. Bu çalışma bir alan çalışması olması dolayısıyla ikinci bölümde Tüvasaş'ın fiziki, tarihi gelişimi ve fonksiyonlarının tanıtımı, KİT olarak problemleri, Türkiye ekonomisindeki yeri ve işgücü açısından durumu anlatılmıştır. Üçüncü ve son bölümde TÜVASAŞ'ın puantörlük kayıtlan ve bu kayıtlardan oluşan istatistik tabloların pekiştirilmesine ve işgücü kayıplarının nedenlerine yönelik tespitler yapabilmek gayesiyle 275 kişi üzerinde bir anket çalışması yapılarak tez konusu objektif verilerle izaha çalışılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
4,N Humanbeing is most important factor on the level of leading for production activities. Humanbeing, time and economy are very much important for keeping up industrial activities. However, time and economical losses are result of humanbeing's factor waste. Therefore, within first part of this thesis, extent of waste of labour force, near and relevant concepts for this are explained on micro and macro levels and also, its importance and effectness in working life are explained. Due to this thesis is relevant to case study, within second part of it, physical situation, historical progression and functions of TÜVASAŞ are defined and also, its problems in respect of being state-owned company and its place within Turkish economy and its situation in respect of labour force are explained. Within third part which is also final part, the questionary has been applied on workers for strengthening records determining working times of workers and statical tables based on these records and to determine reasons of losses of labour force and so, It's been tried to explain subject of thesis on the basis of objective data. XI |
|
dc.format.extent |
XI, 78 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
İşgücü |
|
dc.subject |
İşgücü kayıpları |
|
dc.subject |
Vagon Sanayi A.Ş. |
|
dc.title |
İşgücü kayıpları ve Türkiye Vagon Sanayi A.Ş. örneği |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Asilhan, Ali |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|