Özet Fiziksel eğitimin kişinin gelişimindeki önemi günümüze değin sürekli tartışılmaktadır. Eğitimin bir parçası olup olmadığı, eğitime katkı payının ne kadar olduğu ve bu konuda neler yapılması gerektiği eğitimcilerin sürekli. ilgilendiği bir konu haline gelmiştir. Fiziksel eğitim, okul öncesinden başlayarak ilk, orta, lise ve üniversite dönemine kadar eğitimin bir parçası olarak ele alınmalı, eğitim programının içine yerleştirilmelidir. Çünkü beden eğitimi programlarının kişiye sadece fiziksel olarak değil, ruhsal, zihinsel ve sosyal yönden de bir çok katkısı ve de gelişimlerine yardımcı olmaktadır. Yaşamın iler ki safhalarında bireyin daha sosyal, daha aktif, daha sağlıklı ve daha mutlu olmalarında etkin rol oynamaktadır. Bu çalışma da üniversiteler deki fiziksel aktivitelerin hangi aşamalarda olduğu ve olması gereken ölçüler ele alındı. Gerek yurtiçi gerekse yurt dışındaki bazı üniversiteler baz alınarak, onların sahip oldukları imkanlar, tesisler incelenmeye çalışıldı. Gelişmekte olan Sakarya Üniversitenin bu imkanların ne kadarına sahip olduğu ve bu konuda ideal olanı yakalamak için neler yapılması gerektiği incelenmeye çalışıldı. VI
Health education and physical education are integral parts of general education. Physical, mental, social, and emotional development are closely interwoven into the fabric of the human. In this field, the role of administration is becoming increasingly significant in determining the success of health and physical activities programs. The manner in which these specialized programs are organized, structured, and supervised determines the results and objectives achieved. The ultimate objectives of college and university health and physical activities programs are similar. The essentional difference lines in the fact that each area attempts to achieve its goals by utilizing different skills. In this study, we considered the physical activities requirements within the university level. The physical activity facilities and programs for several universities were obsereved. A comparison between the sport facilities in American, Europe and Turkish Universities were carried out. The developments in Sakarya university sport facilities and its level were weighted and pointed out. Furthermore, aquestionnaire system for 500 studients were carried out and recorded. As a result, the types, size, and number of the sport facilities and programs essential for Sakarya University were established. VE