dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Muharrem Özdemir |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-13T08:10:19Z |
|
dc.date.available |
2021-04-13T08:10:19Z |
|
dc.date.issued |
1998 |
|
dc.identifier.citation |
Çatalbaş, Kenan. (1998). Türkiye’de özelleştirme uygulamaları ve Türk Telekom A.Ş. örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/94656 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
ÖZET Özelleştirme kısaca devlet mülkiyeti, yönetimi ve denetimi altındaki Kamu İktisadi Teşebbüslerinin Özel kişi ve kuruluşlara devri biçiminde tanımlanabilir. Özelleştirme basit bir ekonomi politika tercihi olmasının ötesinde, siyasi rejim sorunu ile ilgili çok önemli etkileri bulunan ve hepsinden öte, kapsamlı ve tutarlı olması gereken bir dünya görüşünün son yıllardaki ifadesi olmaktadır. Dünya' daki gelişmelere uyum sağlamaya çalışan Türkiye 24 Kasım 1994 tarihinde 4046 sayılı Özelleştirme Kanunu'nu çıkartarak özelleştirme çalışmaları için adım atmıştır. Türkiye'nin dev kuruluşları başında gelen Türk Telekomünikasyon A.Ş.'nin % 49'unun özelleştirilmesi için hukuki ve yasal çalışmaların büyük bir kısmı tamamlanmış olup, ilk ciddi özelleştirme ise 27.04.1998 tarihinde GSM Cep Telefonlarının iki firmaya lisans devri ile tamamlanmıştır. Türk Telekomünikasyon A.Ş.'nin faaliyet ve yatırımları, finansal raporları incelendiğinde, hizmet ve finansal devliğini görmekteyiz. Siyasal otoritesin istikrarsızlığını, bürokrasinin hantal yapısını düzeltmek, kamuoyunun aydınlatılması da gerçek bir özelleştirme için kaçınılmaz bir sonuçtur. XI |
|
dc.description.abstract |
Privatization can be defined shortly that state-owned companies are handed over to private companies-Privatization is not only preference in respect of economical policy but also, if s reflection of one view, which has effectness requding political order and beyond all things, must be comprehensive and consistent with ifself, at last years. Türkiye struggles to keep pace with progress occuring over the world and in respect of the sind struglle; it has issued the low code nr-4046 of privatization on 24 th November 1994. Legal and Lowful works big part for privatization of 49 % share of Türk Telekomünikasyon A.Ş. which is leading one amongst gient companies in TURKEY first serious privatization is to hand over GSM mobile phones two companies by licence on 27 th April 1998. When operation and investments, financial reports of Türk Telekomünikasyon A.Ş. are investigated, its service and financial giancy can be seen. To make correction of political out herity's intability and in effectness of bureucracy and also to illuminate of public opinion are inevitable result of real privatization. Xll |
|
dc.format.extent |
XIV, 205 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Özelleştirme |
|
dc.subject |
Türk Telekom |
|
dc.title |
Türkiye’de özelleştirme uygulamaları ve Türk Telekom A.Ş. örneği |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Çatalbaş, Kenan |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|