Açık Akademik Arşiv Sistemi

Yerel yönetimlerde hizmet-içi eğitim ve kurumsal bütünleşmedeki yeri “İstanbul Büyükşehir Belediyesi örneği”

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Ali Rıza Abay
dc.date.accessioned 2021-04-13T08:10:19Z
dc.date.available 2021-04-13T08:10:19Z
dc.date.issued 1998
dc.identifier.citation Gültürk, Kenan. (1998). Yerel yönetimlerde hizmet-içi eğitim ve kurumsal bütünleşmedeki yeri “İstanbul Büyükşehir Belediyesi örneği”. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94650
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract ÖZET Türkiye'de sosyolojik çalışmalar ve araştırmalar teorik alanda olduğu kadar pratik ve uygulamalı alanda da önemli gelişmeler kaydetmekte olup bu ikisi arasında paralellik gözlemlenmektedir. Uygulamalı çalışma alanlarından birisi de kurumlar, özellikle de belediyelerdir. Bir anketle de desteklenen bu tez bir alan araştırması, uygulamalı araştırma alam olarak İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ni kapsamakta olup; araştırma, giriş, dört ana bölüm, sonuç ve ek olmak üzere altı bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümü, -tüm bilimsel araştırmalarda olduğu veçhile- tez hakkında genel bir malumat sunmaktan ibarettir. Birinci bölüm, belediyelerle, hizmet-içi eğitim ve türleri hakkında bir kısmı sosyolojik veriler ihtiva etmektedir. İkinci bölümde, hizmet-içi eğitimlerin çerçevesi, siyasilerin bürokrasiye, personelin işe adaptasyonu, yönetim felsefesi, hizmet-içi eğitimlerin fonksiyonu, personel-halkla ilişkileri sorunu, hizmet-içi eğitim eksikliğinden kaynaklanan problem konularım irdelemektedir. Üçüncü bölüm, belediyelerde personel niteliği, hizmet-içi eğitimin verimliliğe etkisi ve kurumsal bütünleşme, iş uyumu; İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nde hizmet-içi eğitim problemleri, Türkiye'de kamu kuruluşlarında hizmet-içi eğitim kanun ve uygulamaları ve hizmet-içi eğitimin olumlu neticeleri konulan incelenerek İ.B.Ş.B. personeline yönelik "Hizmet-içi Eğitim Yönetmelik" taslağı da hazırlanmıştır. Dördüncü bölümde de alan araştırması olarak İstanbul Büyükşehir Belediyesi personeline yönelik, hizmet-içi eğitimin verimliliğe etkisi ve kurumsal bütünleşmedeki yeri, iş uyumu ve hizmet-içi eğitimi değerlendirme anket uygulaması ve sonuçlarına yer verilmiştir. Sonuç bölümü ise -her zaman olduğu gibi- çalışılan konular hakkında malumat vermektedir. Ek bölümü ise anket sorulan oluşturmaktadır. xi
dc.description.abstract While sociological studies and researches have been advancing in theoretical area in Turkey, at the same time, there are also some important studies and researches in practical and applicational area. These two types of studies have been advancing in parallel. One of the applicational work areas is institutions, especially municipalities. As a field work, supported by a questionnaire, the thesis takes up Istanbul Metropolitan Municipality as its applicational research area and it contains: an introduction, four main chapters, and a conclusion and also an appendix. Introduction presents a general information about the thesis, as is the case in all scientific studies. The first chapter elaborates some important sociological datas about municipalities, in- service - training of the personnel and the other types of this training. The second chapter scrutinizes the scope of the in-service trainings, the adaptation of politicians to bureaucracy, the adaptation of the staff to the work, philosophy of management, the functions of in-service training, the public relations problems faced by the staff at municipalities and the problems originating from in- service training. The third chapter inquiries the quality of the personnel in Istanbul Metropolitan municipality, the positive effects of the in-service training on the productivity, the harmony at work, institutional integration, problems relating in-service training at Istanbul Metropolitan Municipality, the laws and their application pertaining to the in-service Xlltraining at the public institutions in Turkey, and finally the results obtained by in-service trainings. Through reviewing and evaluating the positive a spects of in-service training, a draft regulation on "in-service training" has been prepared aiming at the Istanbul Metropolitan Municipality staff. The fourth chapter consists of Istanbul Metropolitan Municipality staff in-service training's effects on institutional integration, adaptation to profession and application of in-service training's questionnaire and its results. Conclusion, as always, gives a brief information about what had been studied. As for the appendix, it contains all the questions covered in the questionnaire. xm
dc.format.extent XIII, 129 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Hizmet İçi Eğiitm
dc.subject Sosyoloji
dc.subject İstanbul Büyükşehir Belediyesi
dc.subject Yerel Yönetim
dc.title Yerel yönetimlerde hizmet-içi eğitim ve kurumsal bütünleşmedeki yeri “İstanbul Büyükşehir Belediyesi örneği”
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı, Sosyoloji Bilim Dalı
dc.contributor.author Gültürk, Kenan
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record