Açık Akademik Arşiv Sistemi

Günümüz Kur'an Kurslarında hafızlık eğitimi ve problemleri (İstanbul örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Prof. Dr. Suat Cebeci
dc.date.accessioned 2021-04-06T08:33:48Z
dc.date.available 2021-04-06T08:33:48Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Ünsal, Bilal . (2006). Günümüz Kur'an Kurslarında hafızlık eğitimi ve problemleri (İstanbul örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94550
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırmada; erken çocukluk dönemindeki çocuklara, içinde yer aldığı kültürde yaşamış ve önemli katkıları bulunmuş. Türk büyükleri tanıtılarak kimlik gelişimine katkı sağlamak amaçlanmıştır. Bu amaçla, öğrencilerin hatırlaması hedeflenen dokuz ünlü Türk büyüğü ile ilgili hazırlanan 37 etkinlik uygulanmıştır.Araştırmanın uygulama aşaması, 2009-2010 eğitim- öğretim yılında Ankara ili Yenimahalle ilçesine bağlı bir devlet okulunun anasınıfında bulunan 6 yaş grubundaki 17 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir.Nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması kullanılarak toplanan veriler; gözlem, görüşme ve doküman incelemesi yoluyla elde edilmiştir. Bu veriler; söylem analizi, nitel içerik çözümlemesi, yorumsal analiz kullanılarak yorumlanmıştır.Elde edilen verilerin analizi sonucunda; öğrencilerin ünlü Türk büyüklerini ve bu Türk büyüklerinin yaptıklarını hatırlarken geçmişi algıladığı ortaya konulmuştur. Çalışmada okul öncesi programında yer alan kazanımlar ile hazırlanan etkinlikler arasında kazandırılabileceği tespit edilmiş ve çocukları ünlü Türk büyükleri hakkında bilgilendirmek için bu etkinliklerden yararlanılabileceği görülmüştür.
dc.description.abstract This study aims to contribute to identity development of individuals at early childhood period by introducing elders who take place important role at their culture. With this aim in mind, activities related with eight Turk elders were implemented for the purpose of remembering them by the children.The implementation of the research study was done at 2009 ? 2010 school year with 17 children who were 6 years old at that time. The subject group was composed of children from a preschool class of a state school at Yenimahalle town at Ankara province.With the action research pattern into the study, data were collected by observation, interviews and document analysis. These data, then, analyzed by discourse analysis, qualitative content analysis and interpretive analysis techniques.As a result of analysis of the data; it was found that the children remembered the Turk elders and what that elders do at past, recognized the past.
dc.format.extent IX, 148 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Sosyal bilgiler
dc.subject Erken çocukluk dönemi
dc.subject Ünlü Türk büyükleri
dc.subject Sosyo-kültürel eğitim
dc.title Günümüz Kur'an Kurslarında hafızlık eğitimi ve problemleri (İstanbul örneği)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, Din Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Ünsal, Bilal
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/