dc.contributor.advisor |
Prof. Dr. Recep Kaymakcan |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-06T08:33:48Z |
|
dc.date.available |
2021-04-06T08:33:48Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.citation |
Aydeniz, Duriye. (2010). İlköğretim 4. 5. sınıf sosyal bilgiler dersinin insan hakları ve demokrasi eğitimindeki işlevselliği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/94548 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Sosyal sorumluluk projeleri kurumların özellikle şirketlerin marka imajına değer katmada önemli aktivitelerinden birisi haline gelmiştir. Bu bağlamda toplumsal ihtiyaçların giderilmesi için yapılan projelerin çoğalması iyi bir gelişmedir. Yalnız sosyal faydanın ne olduğunu bilmek sosyal sorumluluğun en önemli kriteridir.Bu tezin amacı; Kocaeli'deki sosyal sorumluluk projelerinin sosyal fayda boyutunu incelemek ve yerel anlamda örnek fikirler sunmaktır.Bu çalışma yapılırken sosyal sorumluluk en geniş anlamıyla açıklanmış ve sosyal sorumluluk projeleri fayda, hata ve eksiklikler perspektifinden eleştirilmiştir.Sonuçta; yerel yönetimlerin yaptığı sosyal sorumluluk projelerinin ulusal alanda yapılana göre daha yararlı olduğu ve yerel yönetimlerin sosyal sorumluluk projelerinde ortak katılım gerçekleştirdiklerinde sosyal faydanın maksimum düzeye ulaşacağı gerçeği ortaya çıkmaktadır.Sosyal sorumluluk projeleri kurumların özellikle şirketlerin marka imajına değer katmada önemli aktivitelerinden birisi haline gelmiştir. Bu bağlamda toplumsal ihtiyaçların giderilmesi için yapılan projelerin çoğalması iyi bir gelişmedir. Yalnız sosyal faydanın ne olduğunu bilmek sosyal sorumluluğun en önemli kriteridir.Bu tezin amacı; Kocaeli'deki sosyal sorumluluk projelerinin sosyal fayda boyutunu incelemek ve yerel anlamda örnek fikirler sunmaktır.Bu çalışma yapılırken sosyal sorumluluk en geniş anlamıyla açıklanmış ve sosyal sorumluluk projeleri fayda, hata ve eksiklikler perspektifinden eleştirilmiştir.Sonuçta; yerel yönetimlerin yaptığı sosyal sorumluluk projelerinin ulusal alanda yapılana göre daha yararlı olduğu ve yerel yönetimlerin sosyal sorumluluk projelerinde ortak katılım gerçekleştirdiklerinde sosyal faydanın maksimum düzeye ulaşacağı gerçeği ortaya çıkmaktadır. |
|
dc.description.abstract |
Social responsibility projects, particularly in companies that add value to the brand image has become one of the important activities. In this context, the social need for elimination of the proliferation of projects is good development. Exclusively social benefits only to know what is the most important criteria of social responsibility.This thesis? objective is to examine the dimension of the social benefits of social responsibility projects in Kocaeli and offer sample ideas in the local sense.While this study is done, social responsibility are described in the brodest sense and social responsilibility projects has been criticized from the perspective of benefits, errors and omissions.End of the study, local governments made it their social responsibility projects in their areas according to national and local governments to be more useful for public participation in social responsibility projects to reach the maximum level of social benefits when they realized the truth emerges. |
|
dc.format.extent |
X, 157 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Sosyal sorumluluk projeleri |
|
dc.subject |
Yerel yönetimler |
|
dc.subject |
Sosyal fayda |
|
dc.title |
İlköğretim 4. 5. sınıf sosyal bilgiler dersinin insan hakları ve demokrasi eğitimindeki işlevselliği |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Aydeniz, Duriye |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|