Çalışma konumuzda, günümüz insanının inanç konusunda ki arayışlarına çare olma iddiası ile ortaya çıkan Yeni Çağ Dini Akım ve Alternatif İnanışların bazı önemli özellikleri ele alınmıştır. Bu akımların teolojik olarak içinden geldikleri dinlerden hangi sebeplerle farklılaşma yaşadıklarını değerlendirilmiştir.Türkiye'de yeni yeni örgütlenmelerini görülen Yeni Çağ Dini Akımlarını içinden geldikleri kültür, geliştikleri ortam ve sahiplendikleri felsefi ve teolojik özellikler ekseninde ele alınmıştır. Çalışmada öncelikle temel terimler tespit edilerek tanımlama ve tanımlama problemi incelenmiştir. Tanımlama problemi ile beraber bir tasnif problemi yaşandığı tespit edilmiştir.Ayrıca Yeni Çağ Dini Akımların toplumun, hem inanç hem de sosyolojik olarak en kırılgan tabakasını oluşturduğu savı ile bu kırılganlığın sosyolojik ve teolojik sebeplere değinilmiştir. Bu aşamada ele alınan akımların temel özellikleri sıralanmıştır. Akımları tasnif alanında iki metodun varlığı dikkatlere sunulmuştur. Bu tasniflerden David Barrett'in takip ettiği `Akımları Müntesibi olduğu Kültür Havzasına ` göre değerlendirmedir. Bir diğeri ise Melton'un takip ettiği hem kültür havzasına hem de yayıldığı alana itibar edilen metottur. Biz David Barret'in takip ettiği metodu daha pratik ve daha kullanışlı olmasından dolayı tercih ettik.David Barrett Yeni Çağ Dini Akımları:a) Hıristiyan Kökenliler b) Diğer semavi din kökenliler c) Batıda Bulunan Doğu kökenliler d) Doğu Kökenliler ve e) Kişisel Gelişimi Esas alan akımlar şeklinde tasnif etmiştir.Bu tasnife göre örnek akım incelemeleri yapılmıştır. Bu örnek akımların hem teolojik hem sosyolojik açıdan doğup gelişmelerine yardımcı unsurların tespitine çalışılmıştır.Son bölümümüzde ise teolojik olarak bu tür akımların ortaya çıkışı ve toplum tarafından sahiplenilmesine Hıristiyan ve İslam Teolojisi açısından yaklaşılmıştır. Bu teolojilerinde özellikle vahiy ve Peygamberlik konularını esas alarak incelenilmiştir. Değerlendirme bölümünde ise bu akımların sahip olduğu teolojik argümanların Hıristiyanlık bakımından mümkün olabileceği yönünde ki savımızın geçerliliğini gösterecek bilgilere ulaşılması bakımından kayda değer sonuçlarından bahsedilebilir.
In this study, the New Religious Movements and Alternative Beliefs have evaluated which claim to be solution for problems of the people who search spirituality in the contemporary society. Also, how they differed from their original roots in religious terms and deviated from the faith are search points ın thıs study.In this research I dealt wiht the New Age Religious Movements which they started to emerge in turkish communities within Turkey, I have critically looked into this issue from where and how developed especially from cultural, philosophical and theological features. I studied some definitions to examine the New Age religious movements with emphasis on the basic terms. then I moved on from the definitions to the problem of defining, alongisde with that I looked into the classification (sorting) problem which carries itself to our current society.I also addressed the most vulnerable layers of the society from teological and sociological perspective in the New Age Religious movements faithwise as well as sociological. Here I showed the characteristics of the movements in this process. I also have to say here, in this area/reasearch I have chosen to use the method of Melton; evaluate the movements accordign to the areas they were born from as well as areas they developed and spreaded, as it is more useful and more practical than David Barrett's method 'cultures should be evaluated within the society they are born from'.He classified the movements:a) The Christian origin b) Other monotheistic religion, c) Eastern origin found in the West d) Eastern origin, and e) Personal Development Associated. it is important to understand that the classifications would be as stated above.According to this classification I made sample researches as well as to move and investigate what is behind this movements from theological and sociological perspective.In the last section, I mentioned the the ways I used to reach the conclusion by comparing revelation and prophecy in theology, in this kind of theological trends in Christianinity and Islam and the emergence of ownership by the community in terms of its Christian theological arguments that in this thesis proves that it might be possible and valid but not in Islam and this is important piece of information in achieving this result.