Açık Akademik Arşiv Sistemi

Şerif Mardin'de Din Ve Modernizm

Show simple item record

dc.contributor.advisor Ahmet Faruk KILIÇ
dc.date.accessioned 2021-04-06T08:33:39Z
dc.date.available 2021-04-06T08:33:39Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Sefer Yıldırım. (2006). Şerif Mardin'de Din Ve Modernizm. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94522
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Turizmin önemli unsurlarından olan ve sektörde lokomotif görevi üstlenen konaklama işletmeleri, yüksek düzeyli sabit ve değişken maliyetlere sahip yatırımlar sonucunda oluşmaktadırlar. Hızlı değişen müşteri talep ve isteklerini karşılayabilmesi ve diğer konaklama işletmeleri ile yaşanan yoğun rekabette ayakta kalabilmesi için işletmenin her alanında olduğu gibi pazarlama alanında da yeniliğe önem vermek bir bakıma zorunluluk arz eder hale gelmiştir. Bunun içinde, yeniliklere önem veren, benimseyen ve uygulayan bir örgüt kültürü oluşturulabilmelidir.Bu çalışmanın amacı İstanbul'daki beş yıldızlı konaklama işletmelerinde örgüt kültürünün pazarlama yeniliğine etkisini ölçebilmektir. Araştırma yönteminde 5'li likert ölçeği olan anket tekniğinden yararlanılmıştır. Çalışma bağlamında, İstanbul ilinde 42 beş yıldız otel işletmesinin % 28,6'sına tekabül eden 12 adet beş yıldızlı konaklama işletmesinde satış ve pazarlama departmanı çalışanlarına anketler uygulanmış ve veriler SPSS 15 programında analiz edilmiştir.Verilerin analizleri sonucunda; bağımsız değişkenler olarak yaş, cinsiyet, eğitim, deneyim süreleri ile bağımlı değişken olarak düşünülen örgüt kültürü, örgütsel yenilik ve pazarlama yeniliği alt boyutları arasında yapılan t ve One Way Anova testleri sonucunda anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Ayrıca, örgüt kültürü ile örgütsel yenilik ve pazarlama yeniliği alt boyutları değişkenleri arasında yapılan korelasyon ve regresyon analizleri sonucunda da söz konusu alt boyutlar arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki bulunmakla beraber çok güçlü bir ilişki bulunamamıştır. Bununla beraber örgütsel yenilik ve alt boyutları ile pazarlama yeniliği arasındaki korelasyon katsayısı daha güçlü çıkmıştır. Konaklama işletmelerinde örgütsel yenilik ve alt boyutlarını benimseyen işletmelerde pazarlama yeniliğinin yaygın olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstract As a key element and the locomotive of tourism, hospitality facilities arise as a result of investments consists of high-level, fixed and variable costs. Giving importance to innovation in marketing has become mandatory as a result for the need of satisfying fast-changing customer demands, requests and to survive in the intense competition with the other accommodation companies. In this case, an organizational culture which is featuring, adopting and enforcing innovation should be constructed.The aim of the study is to measure the effects of organizational culture to marketing innovations in hospitality industry taking place in Istanbul. 5-Likert scale survey technique was used as a research method. In the context of the study, surveys were applied to employees of sales and marketing department of 12 five-star hotel establishments corresponding to the 28.6 % of the 42 five-star accommodation companies in Istanbul and data were analyzed by SPSS 15 program.As a result of data analysis and performed t and One Way ANOVA tests, no significant difference was found between independent variables as age, gender, education, experience and the dependent variables of the subdimensions of organizational culture, organizational innovation and marketing innovation. Furthermore, as a result of correlation and regression analysis between the variables of the subdimensions of organizational culture, organizational innovation and marketing innovation; a significant positive correlation was found between them; while it is not strong. Beside of this, the correlation between organizational innovation with its subdimensions and marketing innovation was resulted stronger. In hospitality enterprises which are adopting the organizational innovation and its subdimensions; marketing innovation has found widespread.
dc.format.extent IV, 85 sayfa ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Örgüt kültürü
dc.subject Örgütsel yenilik
dc.subject Turizm pazarlaması
dc.subject Pazarlama yeniliği
dc.title Şerif Mardin'de Din Ve Modernizm
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, Felsefe ve Din Bilimleri Bilim Dalı
dc.contributor.author Sefer Yıldırım
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/