Açık Akademik Arşiv Sistemi

Ortaöğretim öğrencilerinin inanç esaslarını algılayış biçimleri (Tuzla Örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doç.Dr. Ramazan BİÇER
dc.date.accessioned 2021-04-06T08:33:39Z
dc.date.available 2021-04-06T08:33:39Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation MENDEŞ, Necip Fazıl . (2010). Ortaöğretim öğrencilerinin inanç esaslarını algılayış biçimleri (Tuzla Örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94521
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract İbn Abbas'ın talebesi olan Mücâhid b. Cebr, tâbiîn devrinin tefsir ilmindeki mümessili kabul edilmiş, birçok sahabeden nakillerde bulunmuştur. Ona nispet edilen Tefsîr adlı eserde, üslubu, tefsirinde garip ve zor olan kelimeleri açıklaması, re'ye yer vermesi, kelimelerin lugavi izahlarını yapması, eski arap eyyamı ve onların din ve örfleri hakkında verdiği bilgilerle, Kur'an'da adı geçen yerleri bizzat gidip görmesi sebebiyle tâbiîn müfessirlerinin orijinal temsilcisi olarak görülmektedir. O seleflerinden re'ye daha fazla yer vermesiyle ayrılmıştır. Rivayetlerinde İsrâiliyyat olduğu için tefsîrine çekince koyanlar da olmuştur.Araştırmamızda Mücâhid b. Cebr'e nisbet edilen Tefsîr adlı eserdeki Hz. Peygamber dönemi savaşlarına (meğâzî ve seriyye) dair rivayetler; onun çağdaşı olan ve meğâzîyle ilgili eserleri bulunan Urve b. Zübeyr, İbn Şihâb ez-Zührî, Musa b. Ukbe ve İbn İshâk'ın eserlerindeki rivayetlerle karşılaştırılarak Mücâhid'in ilgili rivayetlerinin değerlendirmesi yapılmıştır.Araştırmamız sonucunda Mücâhid b. Cebr'in Tefsîr adlı eserindeki Hz. Peygamber dönemi savaşlarına dair verdiği bilgilerle onunla aynı çağlarda yaşayanların verdikleri bilgiler karşılaştırıldığında; Mücâhid'in meğâzîye dair çok fazla bilgi sunmadığı, ancak naklettiği bilgilerin çoğunun onun çağdaşı meğâzî yazarlarının eserlerinde de var olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstract Mücâhid b. Cebr, Who is a student of İbn Abbas, is accepted as a representative of tefsir of tabiîn era end reported many events, words and also tefsir. He is known as an original represantative with his visiting the palces named in Quran; with his manner, explanation, making the semantic explanations, informing about old arabic times, religions and traditions in Tefsîr, which is accepted to be of him. He is different with giving his own opinion more than his followers. Some had also put hasitations to his tefsir for his references to hebrew knowledge.This thesis is making evaluation through analysis and contrast of reportings told about meğâzi and seriyye ?the battles made in the era of Holy Prophet Mohammed ? between of Mücâhid b. Cebr and the others who had produced similer work as follows: Urve b. Zübeyr, İbn Şihâb Ez-Zührî, Musa b. Ukbe and İbn İshâk.As a result of this research it is confirmed that Mücâhid did not give far more knowledge than those who shared the same era and wrote similar works which were all about reportings told about megâzî.
dc.format.extent VIII, 116 y 30cm
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Mücahid
dc.subject Megazi
dc.subject Urve
dc.subject Zühri
dc.title Ortaöğretim öğrencilerinin inanç esaslarını algılayış biçimleri (Tuzla Örneği)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, Kelam
dc.contributor.author MENDEŞ, Necip Fazıl
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/