Açık Akademik Arşiv Sistemi

Lise Öğrencilerinde Stres, Başaçıkma Ve Dini Başaçıkma

Show simple item record

dc.contributor.advisor İmamoğlu, Abdulvahit
dc.date.accessioned 2021-04-06T08:33:38Z
dc.date.available 2021-04-06T08:33:38Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Ayşe Güner. (2006). Lise Öğrencilerinde Stres, Başaçıkma Ve Dini Başaçıkma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94516
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Tefsire dair çalışmalar yapan, tefsir ilminde otorite olan ve kendisinden sonraki müfessirler tarafından eserlerinden nakiller yapılan Mukâtil b. Süleyman'ın Tefsîr adlı eseri Kur'an'ın bütününü tefsir ederek günümüze ulaşan ilk eserdir. Mukâtil, isnadın ilmin senedi sayıldığı bir dönemde çalışmalarına konu olan malzemeyi sağlam rivayetlerle sunmaması ve çelişkili senetlerle aktarması sebebiyle eleştirilmiş ve hadis âlimlerince ?metruk? ve ?mehcûrü'l-kavl? kabul edilmiştir.Araştırmamızda Mukâtil b. Süleyman'ın Tefsîr adlı eserindeki Hz. Peygamber'in savaşlarına (meğâzî) dair rivayetlerini onun çağdaşı olan ve meğâzîyle ilgili eserleri bulunan Urve b. Zübeyr, İbn Şihâb ez-Zührî, Musa b. Ukbe ve İbn İshâk'ın eserlerindeki rivayetlerle karşılaştırarak onun meğâzîye dair rivayetlerinin değerlendirmesi yapılmıştır.Araştırmamız sonucunda Mukâtil b. Süleyman'ın Tefsîr adlı eserindeki Hz. Peygamber'in savaşlarına (meğâzî) dair verdiği bilgilerle çağdaşlarının verdikleri bilgileri karşılaştırdığımızda; Mukâtil'in meğâzîye dair naklettiği bazı bilgilerin onun çağdaşı olan meğâzî yazarlarının eserlerinde yer aldığı; Mukâtil'in verdiği bazı bilgilerle bu kaynakların verdiği bilgilerin çeliştiği, Mukâtil'in eserinde yer verdiği bazı detayların bu kaynaklarda yer almadığı; aynı konuyla ilgili bazı şahıs isimlerinin Mukâtil'de farklı olduğu, bazı olayların sebep, sonuç ve kronolojik bilgilerinin de farklı olduğu tesbit edilmiştir
dc.description.abstract The interpretation of the studies, the science of exegesis and next highest authority of the transfers by commentators of the Qur?an in the whole of his work Mukâtil. b. SüleymanTefsir-u Kebir commentary by surviving the first artifact. Mukâtil, the allegations at a time when science stock deemed subject to the work of the ingredients they do not provide strong rumors and contradictory criticism and hadith men of science bonds due to the transfer were not reliable.Mukâtil?s study the book of the prophet wars and wars of the study of his contemporaries by Urve b. Zübeyr, İbn Şihab ez-Zühri, Musa b. Ukbe and İbn İshak and his study is evaluated by comparing the rumors.As a result of this study we understand with narrations Mukâtil b. Süleyman compared to what they tell the other authors, including some knowledge of his contemporaries and some contradict, some of them ever or partly names are different, some of the events, causes, results and chronological information was found to be different.
dc.format.extent X, 120 y. : şkl., ; 29 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Mukatil
dc.subject İbn İshak
dc.subject Zühri
dc.subject Musa B. Ukbe
dc.title Lise Öğrencilerinde Stres, Başaçıkma Ve Dini Başaçıkma
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, Felsefe ve Din Bilimleri Bilim Dalı
dc.contributor.author Ayşe Güner
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/