Günümüz pazarlamasında çocukların artan rolü ve etkileri giderek daha fark edilebilir hale gelmektedir. Bir tüketici grubu olarak çocuklar, sadece çocuk ürünleri pazarının büyüklüğü ile değil, aile tüketimindeki diğer alışverişler üzerindeki etkileri ile de önem arz etmektedir. Bu sebeple pazarlamacılar çocuklara ulaşmanın değişik yollarını aramaktadır. Bu bağlamda son yıllarda çocuklara yönelik film, animasyon ve çizgi film gibi medya araçlarının daha yaygın kullanılmaya başladığı gözlenmektedir. Bunun en belirgin işareti ise sadece çocuklara yönelik yayın yapmakta olan televizyon kanalları ile televizyonlardaki çocuk programlarının sayısında görmek mümkündür.Bu çalışmada çizgi film karakterlerinin çocukların satın alma kararları üzerindeki etkilerinin özellikle çocuk kanallarında izledikleri çizgi filmlerin satın alma süreçlerinde, tüketici olarak çocuğun davranışları göz önüne alınarak ortaya konulması amaçlanmıştır. Çizgi film karakterinin çocukların satın almadaki etkilerini inceleyen bu çalışmada literatür araştırmaları ve mülakat çalışmaları sonrasında ilköğretim 3. 4. ve 5. sınıflarda okuyan çocuklara bu konu hakkındaki görüşlerini açığa çıkarabilmek amacı ile anket uygulanmıştır.Firmalar sadece çocuklara yönelik ürünleriyle ilgili olarak, çocuk hedef pazarları ile çocuk kanallarını kullanarak doğrudan iletişim kurmaya çalışmaktadırlar. Çocuklara yönelik reklamlar üretmek bu firmalar için etkin bir pazarlama aracı olmaktadır. Bu bağlamda hedef pazarı çocuk tüketiciler olan firmalar, ürünlerinde çocukların sevdiği çizgi film kahramanlarını kullanmaktadırlar ve çizgi filmlerde kullanılan ürünler, oyuncaklar çocuklar tarafından yoğun bir ilgi görmektedir. Çocuklar neyi beğenirse aileler o ürünü almaya yönelirler bu bağlamda son dönemde Türkiye' de çocuk kanallarına yatırımlar artmış durumdadır. Bütün bunların sonucu olarak artık çocuk tüketiciler firmaların yakın takibindedirler. Dolayısıyla çocuklara yönelik programların çocuklar üzerindeki etkisinin incelenmesi pazarlama açısından önem arz etmektedir.
The increasing role and importance of children are becoming more noticable in today?s marketing. As a special consumer group, the importance of children is not only due to the size of children?s market but also their role in the family purchasing behavior. For this reason, marketers seek out new ways to reach and influence children in their purchase decisions. Because of that, different ways of reaching to the children are sought in marketing sector. In accordance with that, common usage of media means such as movies for children, animations, and cartoons may be observed in recent years. The most clear indication of that is the number of television channels and telecasts through only children.In this study, it is aimed to put forth the effect of cartoon characters on decisions of purchasing of children for consideration. Especially, it is aimed to determine the effect of cartoons on purchasing process, considering the behaviours of the children as consumers. After consulting the relevant literature and interview studies, a poll is conducted to the children in 3rd, 4th and 5th grades of primary education, in order to state their opinions expressly.Companies are trying to reach children via children targeted marketing and children-oriented television programmes in terms of their child-oriented products. Children-oriented advertisements are very effective way of marketing for this kind of companies. In this context, companies which are focused on producing children-oriented products, use popular cartoon characters and also, the products which are shown and used by the cartoon characters in a movie, are demanded by children. Because of the fact that parents feel forced to satisfy the demands of their children, the investments on children-oriented television channels increased in recent years. As a result, young aged consumers are being focused by those companies in the market. In consequence, the study the effects of children- oriented television programmes on children becomes important in terms of marketing.