dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Ahmet Faruk Kılıç |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-06T08:33:30Z |
|
dc.date.available |
2021-04-06T08:33:30Z |
|
dc.date.issued |
2007 |
|
dc.identifier.citation |
İbrahim Çetin. (2007). Türk medyasının misyonerlik algısı. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/94485 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Modernizm kavramı insanların sıkça kullandıkları ve anlamı herkes için değişebilen bir kavramdır. Oluşumu, yeniliği ve gelişimi vurgulamasına rağmen yaşamın her aşamasında modernizm kavramını analiz etmek önemlidir.Modernizm sözcük anlamıyla, yenilik ve yeniçağcılık demektir. Modernizm ve modern olmak, modern olanın karakteri, yenilik, değişme, yenilenme, çağa ayak uydurma gibi anlamlara gelen modernite kavramı ile açıklanabilir.Modern çağ her bireyin başlı başına bir dünya oluşturduğu bir çağdır. Bu durum insanların tahammül gücünü zorlamamış, düşünce ve yaşam biçimi tartışmalarını arttırmıştır. İnsanlar arası ilişkiler gözden geçirilmiş, insan varoluşunu alışılagelmişin dışında sorgularken yabancılaşmış, kalabalık içerisinde yalnız hisseder hale gelmiştir. Makine çağı sanayi devrim ve bu aşamalara bağlı gelişmelerin sebep olduğu değişim ve makineleşmenin getirdiği düzen her birey tarafından farklı yorumlanmış, yaratılan nesnenin kölesi olma durumunu da beraberinde getirmiştir.Bu çalışmanın problemi ?modernizm süreci içerisinde Birey ve Bireyin yabancılaşma sorununun incelenmesi ve bunun resim sanatındaki yeri ve resim sanatına yansıması? araştırılmıştır.Araştırmada modern kavramı ve modernite olgusu tanımlarıyla modernizm kavramı, tarihi gelişimi içerisinde incelenmeye çalışılmıştır. , Hayatın her alanında değişime tanıklık eden birey'in bu büyük değişim içerisindeki rolü ve geçirdiği aşamaları incelemiştir. Modern sanat anlayışının birey kavramıyla nasıl biçimlendiği, birey kavramının önce sosyal yaşamı sonra sanatı nasıl etkilediği çalışmanın amacını oluşturmaktadır. |
|
dc.description.abstract |
Modernism is a term that people often use and the meaning of it can change depending on the person. Altough it emphasises formation, newness and development, it is important to analyse the term of modernism in every stage of life.As a word modernism means newness and the person who support modern times. Modernism and being modern can be described by the term of midernity which means character of a modern person, newness, change, renovation, keeping up with the era.Modern times is a era in which every individual constitute a world. This case does not enforce people?s power of patience, increase the dabate of notion and life style. Relationships among people have got revised. People have got estranged while differently questioning their existence, have become feeling alone in crowd. The system which machine age industrial revolution and events relating these events caused and transition and mechanization have brought, has differently been interpreted by every individual, has been brought the case of being slave for the object which has been created?Individual fert and individuals? problem of getting estranged in the process of modernism, its place in the art of painting and its reflection to the art of painting? was examined.The definitons of the term of modern and the phenomenon of modernity, the term of modernism were examined according to their development in time. The role of individual fert who witnesses transition in every stage of life, in this important alternation and stages that they go through were examined. How understanding of modern art is formed with the term of individual fert and how the term of individual fert firstly affected social life and later art were constituted the aims of this research. |
|
dc.format.extent |
VII, 201 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Modern |
|
dc.subject |
Modernizm |
|
dc.subject |
Modernite |
|
dc.subject |
Birey |
|
dc.title |
Türk medyasının misyonerlik algısı |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, Din Sosyolojisi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
İbrahim Çetin |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|