Açık Akademik Arşiv Sistemi

Türk Aile Yapısında Aile İçi Dini İletişim Problemleri ve Bunların Çocuğun Din Eğitimine Etkileri

Show simple item record

dc.contributor.advisor Prof.Dr.Suat CEBECİ
dc.date.accessioned 2021-04-06T08:33:29Z
dc.date.available 2021-04-06T08:33:29Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Hacer Araz . (2007). Türk Aile Yapısında Aile İçi Dini İletişim Problemleri ve Bunların Çocuğun Din Eğitimine Etkileri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94482
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Küreselleşen dünya ile birlikte artık kişilerin ve kurumların yer ve zaman kavramı giderek değişmekte ve bütün dünya toplu olarak hareket etmektedir. Meydana gelen gelişmeler dünyanın her tarafında aynı anda algılanmakta ve uygulamaya geçirilmektedir.İşletmeler ve kişiler de bu değişim ve gelişmelere ayak uydurmaktadırlar. Ticaret kavramı da gelişen her şey gibi gelişmiş ve değişmiştir. Geleneksel ticaret yerini geleneksel ticarete göre daha hızlı elektronik ortamda ticarete bırakmıştır. Maliyetler, hız, ticaret hacmi ve çoğu taraflardan elektronik ticaretin artıları varken istihdam konusundaki endişeler, alt yapı yetersizlikleri, yetişmiş insan eksikliği gibi eksilerinin olduğu düşünülen elektronik ticarette kavramıyla birlikte müşteri profilleri ve müşterilerin beklentileri de değişmiştir. Müşterilerin geleneksel yönteme göre pek çok avantajları varken çeşitli açılardan dezavantajları da vardır.Müşteri istekleri, nasıl memnun oldukları ve hangi durumlarda tatmin oldukları genel itibariyle değişmiştir.Yapılan bu çalışmada Türkiye'de ve Tanzanya'da elektronik ticaret durumlarının anlatılıp yapılan anket vasıtasıyla müşteri tatmin düzeyleri, elektronik ticareti kullanma sebepleri ve bazı konular karşılaştırılmış ve aralarında belirgin bir farkın olup olmadığı gözlemlenmiştir. Hazırlanan hipotezler, elde edilen veriler kullanılarak SPSS programının 10,0 versiyonu kullanılarak test edilmiştir. Analizler sonucunda iki ülkedeki kişilerin durumları gözlemlenmiş ve durumları ile alaklı çeşitli yorumlar yapılmıştır.Sonuç olarak kavramları akademik olarak anlatmakta olduğu gibi insanların hayatlarında kullanmalarında da ciddi bir fark yoktur.
dc.description.abstract As the world becoming global and changing, evaluating of time and place of people and establishment is changing too which is resulting the fact that all communities are moving together. All devolements are being recieved all around word simultaneously and they are put in practice globally.Establishments and individuals are adapting these developments too. Business understanding is changing and devoloping as other things. Customary business is replacing with modern one. This modern one, Electronic trade which is ofering much advantageous such as less cost, faster order and delivery yet it is be lack of providing safety for custumers and suffering insufficent infrastucture, is changing the expectations of customers as they are facing with a trade off while moving from customary business to modern business. As a result the needs of customers and satisfaction have altered.In this study we examined and reported the market for electronic business both in TURKIYE and TANZANİA. By carrying out a public survey we aim to achieve some objectivises such as the reason for what poeople chose elecronic trade and how much they are satisfied with it. Collected information is evaluated with the program SPSS v.10 and used for testing hypothesis of this study. These results were used for remarking of behaviors of customers in both countries which gave the conclusion that people use these academics concepts as they are in their daily lives.
dc.format.extent VIII, 148 sayfa ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Müşteri Tatmini
dc.subject Elektronik Ticaret
dc.subject Tarzanya
dc.subject Türkiye
dc.title Türk Aile Yapısında Aile İçi Dini İletişim Problemleri ve Bunların Çocuğun Din Eğitimine Etkileri
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, Felsefe ve Din Bilimleri Bilim Dalı
dc.contributor.author Hacer Araz
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/