Açık Akademik Arşiv Sistemi

İmam Hatip Liselerinde Siyer Dersinin Öğretimi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doç.Dr.Recep KAYMAKCAN
dc.date.accessioned 2021-04-06T08:33:28Z
dc.date.available 2021-04-06T08:33:28Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Bekir Yıldırım. (2007). İmam Hatip Liselerinde Siyer Dersinin Öğretimi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94480
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırmada, Zihinsel engelli bireylerin dini tutum motiflerini belirlemeye yönelik bir araştırma çalışılmıştır. Araştırma, Bursa merkez ilçeleri olan Osmangazi, Yıldırım ve Nilüferdeki Özel Eğitim Merkezlerinde eğitim alan 120 deneğin (ki bunlar zihinsel engelli birey tanısı olan birey) aileleriyle mülakat metodu kullanılarak uygulanmıştır. Bu metotla toplanan verilerin istatistiksel işlemleri SPSS (Statistical Package for Social Sciences) bilgisayar istatistiksel paket programı ile yapılmıştır.Araştırmada Dini vecibelerini Çok Sık veya Sık yaptığını belirten ailelerin çocukları da daha çok dini tutum veya davranış içerisinde olduğu görülmüştür. Bazı sonuçlar ise daha şaşırtıcı olarak karşımıza çıkmaktadır, mesela Yaratıcı kavramını bazı hafif düzeyde tanısı olan bireylerin bildiğini gözlemledik, fakat orta düzey tanısı olan bireylerin bilmediği bu kavramı ağır düzeyde olan bir bireyin bildiği görülmüştür.Genel olarak dini tutum motiflerinin beklentimiz nispetinde çıktığı bu araştırmada farklı sosyo-ekonomik düzeydeki ailelerin zihinsel engelli tanısı bireylerinin bilgi düzeylerinin birbirine yakın olması bu ailelerin dini vecibelerini yapma sıklığıyla paralel olduğu gözlenmektedir. Denekler, farklı dini tutumlara zihinsel fonksiyonlarının kayıp oranına göre (%) benzer ya da farklı cevaplar vermişlerdir.Sonuç olarak; Bursa ili ile sınırlı bu araştırmanın birbirlerinden farklı tanıları, sosyo-ekonomik durumları ve yaşam şartları olan zihinsel engelli bireylerin oluşturduğu bir örneklem grubudur. Zihinsel engelli bireylerin dini tutumlarına dair yapılan ilk araştırma olmasından dolayı, bundan sonra bu alanda yapılacak tüm çalışmalara temel olacaktır. Araştırmanın sonuçları göstermiştir ki; dini vecibelerini daha sık yapan ailelerinin zihinsel engelli olan çocuklarının dini bilgi ve tutumları dini vecibelerini daha az yapan ailelerin çocuklarından daha çok bilgisi olduğu saptanmıştır.
dc.description.abstract In this research, a research is done on deciding religion pattern of the brain impaired people. Research is done by interview method with 120 subjects? families who have brain-impaired person diagnosis in Impaired Education Centres in Bursa?s districts such as Osmangazi, Yıldırım and Nilüfer. Statistical processes of collected data via this method is done by SPSS (Statistical Package for Social Sciences) which is a computer statistical package program.It is seen in research that students whose families often or usually practice religion show more religious behaviours. Some results are amazing. For instance, concept of Creator is known by some students who have less diagnosis level, but students who have high diagnosis level know this concept while the ones who have medium diagnosis level do not know the concept.In general, it is noted that knowledge leve of brain-impaired students whose families social and economical levels are different is close to each other means that these students families frequency runs parallel with others in this research that religion patterns are found as expected. Subjetcs reply similiar or different answers to the questions according to their different religion patterns and percentage (%) level of their brain loss.As a result; this research is a sample group who have different diagnosis, social and economical levels and life standards limited with Bursa state border. This research will be fundamental source for future research on this subject because this is the first research on this subject. Research results indicate that the students whose families practice their religious duties more frequently know more knowledge than the ones whose families practice their religious duties less frequently.
dc.format.extent XII, 119 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Zihinsel Engel
dc.subject Dini Tutum
dc.subject Din
dc.subject Şuur
dc.title İmam Hatip Liselerinde Siyer Dersinin Öğretimi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, Felsefe ve Din Bilimleri Bilim Dalı
dc.contributor.author Bekir Yıldırım
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/