Açık Akademik Arşiv Sistemi

Ortaöğretim öğrencilerinin psikolojik belirtilerinin sosyal destek algısı ve akademik erteleme açısından incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Ersin Altıntaş
dc.date.accessioned 2021-04-06T08:33:27Z
dc.date.available 2021-04-06T08:33:27Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Yıldırım, Ümmühan. (2011). Ortaöğretim öğrencilerinin psikolojik belirtilerinin sosyal destek algısı ve akademik erteleme açısından incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94475
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Sürdürülebilir Kalkınma, kavram olarak ilk kez 1974 yılında çevre ve kalkınma iliskisiüzerine yayımlanan Cocoyoc Deklarasyonu'nda kullanılmıstır. Deklarasyondaki içeriğiile kavram; doğal kaynak temeli ile ekonomik gelisme arasındaki iliski konusundaortaya çıkan süpheleri gideren görevi üstlenmektedir.Sürdürülebilir Kalkınma; gelecek nesillerin gereksinmelerini karsılayabilme olanağınıyok etmeksizin, bugünkü neslin gereksinmelerini karsılayan kalkınma olaraktanımlanmaktadır. Sürdürülebilir kalkınma, bir yandan nesiller arasında adaletanlayısını içerirken, diğer yandan uluslar arasında da adaleti içermektedir.Sürdürülebilir Kalkınma'nın en önemli araçlarından birisi de, Çevresel EtkiDeğerlendirmesi (ÇED) dir.ÇED; planlanan bir faaliyetin çevreye olası olumsuz etkilerinin tespit edilmesi içinkullanılan bir yöntemler silsilesidir. ÇED'in amacı, bütün canlıların ortak varlığı olançevrenin, sürdürülebilir çevre ve sürdürülebilir kalkınma ilkeleri doğrultusundakorunmasını sağlamaktır.Sonuçta, Sürdürülebilir Kalkınma'nın sağlanması ve çevresel olumsuz etkilerinazaltılması için, ÇED raporları esasına uygun düzenlenmeli ve bu raporlardüzenlenirken çevresel maliyetler değil, ekonomik maliyetler göz ardı edilmelidir.
dc.description.abstract Sustainable Development as a concept was first used by Cocoyoc Declaration whichwas published upon the relation of development and environment in 1974. The concept,with its meaning in the declaration, undertakes the mission of removing the suspectsthat arose on the issue of the relation between natural resources and economicdevelopment.Sustainable Development, without destroying the possibility of the next generations forfulfilling their livelihood, is defined as the maintenance of the livelihood of thecontemporary generations. Sustainable Development from one side contains justiceamong generations and from other side requires justice among nations.One of the most important tools of Sustainable Development is Environmental EffectEvaluation (EEE).EEE is a methodological chain used to determine the possible negative effects of aplanned activity on environment. The aim of EEE is to protect environment, a commonasset of entire living being, in the direction of the principles of sustainable environmentand sustainable development.
dc.format.extent X, 141 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Sürdürülebilir kalkınma
dc.subject Çevresel etki değerlendirmesi
dc.subject Halkın katılımı
dc.title Ortaöğretim öğrencilerinin psikolojik belirtilerinin sosyal destek algısı ve akademik erteleme açısından incelenmesi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı
dc.contributor.author Yıldırım, Ümmühan
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/