dc.contributor.advisor |
Doç.Dr.Ramazan BİÇER |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-06T08:33:26Z |
|
dc.date.available |
2021-04-06T08:33:26Z |
|
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier.citation |
Selvi, Salim. (2006). Kelam İlmi Açısından Halkımızın Okülistik İnançlarına Yaklaşımının Değerlendirilmesi (İstanbul Küçükçekmece Örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/94468 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
A.Turan Oflazoğlu, 1950'li yıllardan itibaren adını edebiyat dünyasında duyurmayı başarmış bir sanatçıdır. Sanat dünyasına şiirle giren Oflazoğlu, ilerleyen dönemlerde şiirlerinin yanı sıra tiyatro eserleri ve incelemeler de kaleme almış, çeviri yapmıştır. Sanatçının eserlerine genel bir perspektiften bakıldığında, tiyatro eserlerinin diğer türdeki eserlerine oranla geniş bir yer tuttuğu görülür.Bu çalışmada yazarın hayatına ana hatlarıyla değinip edebî kişiliği hakkında kısa bir değerlendirme yaparak eserlerinin listesini verdik. Ardından, tiyatro türündeki eserlerine eğildik. Eserlerin konularını özetledikten sonra metinleri şahıs kadrosu açısından inceleme yoluna gittik.Kültürlü bir yazar ve şiirli bir dil sahibi olan Oflazoğlu'nun tiyatro eserleri; ?köy hayatını konu alan?, ?simgesel anlamı olan? ve ?tarih konulu? olmak üzere konuları bakımından üç gruba ayrılmaktadır. Tarihî oyunlarında ?Sokrates?ten başlayıp ?Mustafa Kemal?e kadar uzanan tarih şeridindeki çok sayıdaki hükümdar, bilgin, şair, bestekârı ve daha birçok önemli kişiyi kahraman yapmıştır. Sembolik oyunlarında çok genel manada, insanın kendisiyle çatışmasını, çelişmesini sergilemek istemiş; dolayısıyla, insanın olumlu ve olumsuz / güçlü ve güçsüz yönlerini sembolize eden kahramanlara aynı eserde yer vermiştir. Köy konulu oyunlarında, ?kan davası?, ?başlık parası?, ?ağanın köylüyü sömürmesi? gibi sosyal sorunlara işaret etmiştir. Bu temalar, yazarın seçeceği kahramanlara da yön vermiştir. Oflazoğlu'nun oyunlarındaki şahıslar, yetim ve yoksul bir köy delikanlısından Cihan Devleti hükümdarına kadar bir açılım ve çeşitlenme göstermektedir. Yazar, bu kişiler vasıtasıyla ulusal olandan evrensel olana ulaşmakta, insanın tutkuları ve var olma mücadelesini, en genel anlamıyla, erdemleri ve zaafları olan ?insan?ı anlatmaktadır. |
|
dc.description.abstract |
A.Turan Oflazoğlu is a writer who could manage to be known publicly beginning from the 1950?s. In addition to his poems, Oflazoğlu, who became known in the field by his poems, has written drama plays, literary analyses and made translations. When his works are viewed from a general perspective, his dramatic plays form the majority of his works in comparison with the other types.This study first makes a short assessment about the literary personality of the writer based on a general view above his life story including the list of his works, then concentrates on his dramatic plays. For each play, first a short summary was given and the text was examined form the viewpoint of the characters.With his wide range of cultural background, accumulated knowledge and vast tolerance, Oflazoğlu has produced drama plays that can be classified into three main topics that are ?related to life in rural area?, ?having symbolic meaning? and ?related to history?. In his historical plays, his protagonists are a number of rulers, scholars, poets and composers who are notable people in the line of history ranging form Socrates to Mustafa Kemal. In his symbolic plays, the writer has intended to demonstrate how man conflict with and contradict himself, therefore in the same plays, he situated characters representing both positive and negative / strong and weak sides of the human beings. In his plays about the life in rural area, he tried to attract the attention of the audience to the social problems such as ?blood feud?, ?money demanded by the family of the bride? and ?exploitation by feudal lords?. Although they are too limited, the topics above has determined and directed the characters that would be chosen by the author. Characters of Oflazoğlu?s plays show a variation and expansion in a range changing from an orphan and poor peasant to a ruler of world vide empire. With these characters, the author tries to reach to the universal from the national and describe the passion of the human and his struggle to exist, with its most comprehensive meaning; he tries to describe the ?human being? both with his virtue and deficiency. |
|
dc.format.extent |
VII, 97 sayfa ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
A. Turan Oflazoğlu |
|
dc.subject |
Tiyatro eseri |
|
dc.subject |
Şahıs kadrosu |
|
dc.title |
Kelam İlmi Açısından Halkımızın Okülistik İnançlarına Yaklaşımının Değerlendirilmesi (İstanbul Küçükçekmece Örneği) |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, Temel İslam Bilimleri Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Selvi, Salim |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|