Açık Akademik Arşiv Sistemi

Erken çocukluk döneminde sosyo-kültürel eğitim: Ünlü Türk büyükleri

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yrd. Doç. Dr. Sevgi Coşkun Keskin
dc.date.accessioned 2021-04-06T08:33:25Z
dc.date.available 2021-04-06T08:33:25Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Daysal Ersoy, Duygu. (2011). Erken çocukluk döneminde sosyo-kültürel eğitim: Ünlü Türk büyükleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94464
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu arastırmada egitim akreditasyon kriterleri incelenmis, ortaögretim kurumlarındakiakreditasyon yeterlik düzeyleri, bu kriterlere ögretmenlerin ve yöneticilerin bakısları vearalarındaki farklılıklar arastırılmıstır.Bu arastırma betimsel yöntemle yapılmıs bir alan taraması niteligindedir. Arastırma evreniniSakarya ili merkez ortaögretim okullarında görev yapan 1138 ögretmen ve yöneticiolusturmaktadır. Arastırmanın örneklemini evrenden tabakalı yöntemle alınan 300 ögretmenve yönetici olusturmaktadır. Ögretmenlere ve yöneticilere arastırmacı tarafından gelistirilenve kisisel bilgiler ile genel akreditasyon kriterlerini içeren besli Likert ölçeginde anketuygulanmıstır.Okul yöneticilerinin verdigi cevaplar dogrultusunda SPSS programı kullanılarak okullara göreögretmen ve yöneticilerin görüs ortalamaları, N sayıları alınmıs, ögretmenler ve yöneticileringörüsleri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadıgını saptamak için T testi uygulanmıstır.Anlamlılık düzeyi 0,05 olarak alınmıstır. Ayrıca okullara göre görüsler arasında anlamlıfarklılık olup olmadıgını saptamak için tek yönlü varyans analizi yapılmıs, farkın anlamlıoldugu boyutlarda, anlamlı farkın hangi boyutlar ve hangi okul türleri arasında oldugunusaptamak için sheffee testi yapılmıstır. Son olarak ise bu farklılıklar görsel destek olmasıamacıyla da okulların ortalamalarına ait grafikle desteklenmistir.Görüs ortalamaları dogrultusunda 0,00-0,079 kesinlikle yetersiz, 0,08-1,59 yetersiz, 1,60-2,39kısmen yeterli, 2,40-3,19 yeterli ve 3,20-4,00 kesinlikle yeterli olarak nitelendirilmistir.Görüslerin analiz edilmesi sonucu tüm alt kategorilerde ögretmen ve yönetici görüsleriarasında farklılıklar bulunmus ve bütün okul türlerinde bu görüs farkı yöneticiler lehine olaraksaptanmıstır. Tüm okul türlerinde ki yöneticiler ögretmenlere göre daha yüksek düzeydegörüs ifade etmislerdir.Sonuç olarak arastırmaya katılan ögretmen ve yöneticilerin okulları için verdikleri cevaplarsonucunda okulların birçok alt baslıkta akredite edilmeye hazır olmadıkları veya genelakreditasyon kriterlerini tasımadıkları sonucuna ulasılmıstır.Arastırmada elde edilen bulguların Türkiye'de egitim kurumlarının ortaögretim kademesindebulunan ögretmenlere ve yöneticilere ısık tutacagı, okullarının uluslararası denklik konusundatam olarak hangi noktada olduklarını görmeleri açısından kendilerine fikir verecegi ve Türkortaögretim sistemi üzerine çalısma yapacak olan arastırmacılara bu konuda katkıdabulunacagı umulmaktadır.Anahtar Kelimeler: Akreditasyon, Egitim ve Akreditasyon, Liseler ve Akreditasyon
dc.description.abstract In this research, accreditation criteria of education are examined, the accreditation sufficiencylevels of high schools and the teachers? and directors? approach to these criteria and thedifferences between them are researched.In this field survey, descriptive method is used. The universe of the research consists of 1138teachers and directors working at high schools in the city centre of Sakarya. The sample(studygroup) of the research consists of 300 teachers and directors that are extracted from theuniverse by using the method of Layering. A questionnaire of likert scale with five optionsthat consists of personal information and general accreditation criteria and that is prepared bythe researcher is applied to the teachers and directors in the study group.In accordance with the answers given by the school directors, the average of the views of theteachers and directors and their numbers are obtained by using SPSS and T-Test is applied toestablish whether there is a meaningful difference between the views of the teachers anddirectors or not. The meaningfulness level is 0.05. In addition, one-way variance analysis isapplied to see if there is a meaningful difference among the views in accordance with schools,in dimensions where there is a meaningful difference, Scheffe Test is applied to see in whichdimensions and school types this meaningful difference takes place. Finally, these differencesare supported with graphics of averages of schools to have a visual support.In accordance with the average of views, 0,00-0,079 is certainly insufficient, 0,08-1,59 is notsufficient, 1,60-2,39 is partially sufficient, 2,40-3,19 is sufficient and 3,20-4,00 is certainlysufficient.As a result of the analysis of all the views, differences are found between the views ofteachers and directors taking place in all of the sub-categories and in all of the schools, thisdifference in the views, is established in favor of the directors. Directors in all types ofschools have expressed higher levels of views.Under the light of answers given by the teachers and directors, it has been understood thatschools are not ready to be accredited in many sub-titles and they do not bear the generalaccreditation criteria.It is hoped that the findings of the research will enlighten the teachers and directors who areworking at high schools in Turkey, give some clues to schools to see at what point they arestanding on the international accreditation issue and assist to researchers who will makeresearch on Turkish High School Education System on the subject.Keywords: Accreditation, Education and Accreditation, High Schools andAccreditation
dc.format.extent xv, 162 sayfa; 30 cm
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Akreditasyon
dc.subject Eğitim ve akreditasyon
dc.subject Liseler ve akreditasyon
dc.title Erken çocukluk döneminde sosyo-kültürel eğitim: Ünlü Türk büyükleri
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sosyal Bilgiler Eğitimi
dc.contributor.author Daysal Ersoy, Duygu
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/