dc.contributor.advisor |
Bostancı, Ahmet |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-06T08:33:23Z |
|
dc.date.available |
2021-04-06T08:33:23Z |
|
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier.citation |
Abdullah Çobanoğlu. (2006). Halk arasında yaşayan hurafeler üzerine bir alan araştırması (Bursa Osmangazi Örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/94455 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Günümüzde hizmet işletmeleri, üretim işletmelerinin uyguladığı yönetim sistemlerinin de özünü oluşturan kaliteli hizmet sunumunu ana hedef olarak belirlemektedir. Hizmet sektörünün önem kazanması sektörün ekonomi içerisindeki payının giderek artmasıyla ilişkilendirilmektedir. Uluslararası rekabet ve misafir tatminine önem verilmesi, kalite tanımının üretici yerine misafir odaklı olmasına ve hizmet kalitesinin atmasına neden olmaktadır. Bu sebeple kişilerin turizm alanında istihdam edilmesi ve bunun için gerekli becerilere sahip olmaları ülke turizminin gelişimi açısından oldukça önemlidir.Bu çalışmanın amacı turizm bölümlerinde lisans eğitimi veren akademisyenlerin ve turizm sektöründe görev yapan yöneticilerin, turizm müfredatında verilmekte olan derslere, kazandırılması hedeflenen yetenek ve becerilere ve eğitim koşullarının değerlendirilmesine ilişkin kanaatlerinin değerlendirilmesidir. Akademisyenlerin ve turizm sektöründe görev yapan yöneticilerin, bu konudaki görüşlerinin alınması suretiyle uygulanmakta olan turizm eğitimi veren okul müfredatlarının buna uygun düzenlenmesi mümkün olabilecektir. Turizm fakülte ve yüksekokullarında görev yapan toplam 421 akademisyen içerisinden 100 kişiye mail yoluyla anket gönderilmiş ve 53 adet akademisyenden geri dönüş sağlanmıştır. Toplanan veriler istatistiksel paket program (SPSS) aracılığıyla çözümlenmiş ve sonuçlar değerlendirilmiştir.Çalışmanın bulgularında ?Yabancı Dil? ve ?Mesleki Yabancı Dil? en fazla önem atfedilen dersler olarak belirlenmiştir. Ayrıca ?Yabancı Dil Becerisi?, ?Sözlü İletişim? ve ?Yazılı İletişim? turizm eğitiminde kazandırılması amaçlanan önemli beceri ve yetenekler olarak tespit edilmiştir. Akademisyenler ve turizm sektöründe görev yapan yöneticiler tarafından büyük önem atfedilen ?Yabancı Dil Becerisi? dersinin öğrencilere daha faydalı olacak şekilde yeniden gözden geçirilmesi ve gerekirse ders saatlerinin artırılması düşünülmelidir. |
|
dc.description.abstract |
At present, service enterprises consider presentation of quality services, which also constitutes the essence of management systems implemented by manufacturing enterprises, as their core objectives. Increase in the level of significance of service sector is associated with the increase in overall share of the sector in economy. International competition as well as the significance attached to customers? satisfaction leads to the facts that quality is defined based on guests in lieu of manufacturers, and that quality of services rendered is improved. Employment of individuals with required qualifications in tourism sector is therefore very important for the development of domestic tourism.Purpose of this study is to assess opinions of academicians, who deliver undergraduate study courses at tourism departments, and directors, who are employed at tourism sector, about the courses delivered within scope of tourism curriculums, the skills which are intended to be acquired by students, and the assessment of training conditions. It would be possible for tourism schools to adopt their curriculums in an appropriate manner by obtaining opinions of academicians and directors of tourism sector in these regards. Questionnaires were mailed to 100 out of a total of 421 academicians who are employed at tourism faculties and colleges, and 53 academicians responded back with completed questionnaires. The data gathered this way were analyzed by means of a statistical software package (SPSS), and results were then evaluated.The study suggests that ?Foreign Language? and ?Professional Foreign Language? are the courses to which the highest level of significance is attached. Furthermore, ?Foreign Language Skills?, ?Oral Communications?, and ?Written Communications? were identified to be the most important skills which are intended to be acquired by students in the course of tourism education. The ?Foreign Language Skills? to which a high level of significance is attached by academicians and directors of tourism sector should be considered to be revised such that it would be more beneficial for students, or to be delivered in longer hours of course if required. |
|
dc.format.extent |
VIII, 111 sayfa ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Turizm |
|
dc.subject |
Eğitim |
|
dc.subject |
Müfredat |
|
dc.subject |
Akademisyen |
|
dc.title |
Halk arasında yaşayan hurafeler üzerine bir alan araştırması (Bursa Osmangazi Örneği) |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, Temel İslam Bilimleri Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Abdullah Çobanoğlu |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|