dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Ramazan BİÇER |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-06T08:33:19Z |
|
dc.date.available |
2021-04-06T08:33:19Z |
|
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier.citation |
Yaşar Çetinkaya. (2006). Darül Fünun İlahiyat Fakültesi Mecmuasında Yayımlanmış Kelam Makaleleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/94433 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Çeşitli donanımlarla kullanıcılara sanal bir dünyada bulundukları hissinin yaratıldığı ve kullanıcıların bu dünya ile etkileşimde olduğu sisteme sanal gerçeklik denilmektedir. Bu özelliğiyle sanal gerçeklik, birçok faaliyet alanının yanı sıra eğitim alanı içinde oldukça yararlıdır. Eğitimde sanal gerçeklik uygulamaları, öğrencilerin gerçek hayatta edinmeleri tehlikeli veya imkansız olan deneyimleri kazanmalarını, yaparak ve yaşayarak öğrenmelerini sağlamaktadır. Bu sebepten sanal gerçeklik gelecekteki eğitim ortamları için büyük önem taşıyan bir yeniliktir.Bu çalışmada Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi BÖTE bölümü 2., 3. ve 4. sınıgf öğrencilerinin Türkiye için yeni bir kavram olan sanal gerçekliğin eğitimde kullanımına ilişkin görüşleri incelenmiştir. Çalışma, anketin Türkçe'ye çevirlmesi, geçerlilik ve güvenilirlik çalışmasının yapılması, anketin 260 öğretmen adayına uygulanması ve toplanan ve geçerli sayılan 202 anketin verilerinin analiz edilerek yorumlanması şeklinde sürdürülmüştür. Bulgulara dayalı olarak araştırmanın sonuçları belirtilmiş ve öneriler getirilmiştir.Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının büyük çoğunluğu sanal gerçekliğin ilgi çekici olduğunu, öğrencileri aktif olmaya teşvik ettiğini, şematik ve görsel düşünme stiline sahip öğrenciler için uygun olduğunu, öğrencilerin konu hakkında genel bir fikir edinmelerini sağladığını, bilgilerin uygulamaya dökülmesi kolaylaştırdığını, hızlı öğrenmeyi sağladığını, kavramayı kolaylaştırdığını, öğrencilerin çalıştıkları dersi hızlıca gözden geçirmelerini sağladığını ve konsantre olmayı gerektirdiğini düşünmektedir. |
|
dc.description.abstract |
Virtual reality is a system that feeling of being in a virtual world is created with some equipment and the users are interacted with this world. With this feature, virtual reality is useful for the field of education as well as the other fields. Virtual reality applications in education, provides students to gain the experiences that are dangerous or impossible in real life. Because of this, virtual reality is an innovation that is very important for the educational environments in the future.In this study, the ideas of Sakarya University Faculty of Education Department of CITE, 2nd, 3rd and 4th grade students about using virtual in education - which is a new concept for Turkey - are examined. This study carried on with translation of the survey in Turkish, Making the validity and safety test, giving the survey to 260 teacher candidates, analysis of the data of 202 collected surveys and interpreting of the data. According to the diagnosis, the result of the research have been stated and suggestions have been improved.In the result of the research, most of the teacher candidates think that the virtual reality is very interesting, induces the students to be active, suitable for the students who tend to think schematically or have visual thinking style, helps students to have a global view of the subject, make notion application easier, allows to learn fast, makes the comprehension easier, allows an immediate check of the study and requires concentration. |
|
dc.format.extent |
VI, 148 sayfa ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Sanal Gerçeklik |
|
dc.subject |
Eğitim |
|
dc.subject |
Öğretmen adayı |
|
dc.subject |
Görüş |
|
dc.title |
Darül Fünun İlahiyat Fakültesi Mecmuasında Yayımlanmış Kelam Makaleleri |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, Temel İslam Bilimleri Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Yaşar Çetinkaya |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|