Bu araştırmanın genel amacı, Bilgisayar Destekli Öğretimin İlköğretim Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Türkçe başarılarına ve tutumuna etkisini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda öncelikle Bilgisayar Destekli Türkçe Öğretimi ile ilgili literatür taraması yapılmıştır. Literatür taramasından elde edilen bilgiler ışığında bilgisayar destekli öğretim materyalleri geliştirilmiştir.Araştırma öntest sontest kontrol gruplu deneysel desende yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu Sakarya ili Merkez ilçelerinden bir ilköğretim okulu üçüncü sınıflarından 56 öğrenci ile deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Deney ve kontrol grupları arasında homojenliği sağlaması açısından her iki gruba da ön test uygulanmıştır. Deney grubuna Bilgisayar Destekli Öğretim, Kontrol grubuna ise Geleneksel Öğretim uygulanmıştır.Araştırma sonucunda Bilgisayar Destekli Öğretim uygulaması ile Geleneksel Öğretim uygulaması başarı düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı bulunmuştur. Bilgisayar destekli öğretim ortamında öğrenen deney grubu öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik tutumlarının geleneksel yöntemle ders işlenen kontrol grubu öğrencilerinden daha olumlu olduğu görülmüştür.
The aim of this study is to determine the effects of Computer Assisted Instruction on the success and attitude of the 3rd Grade primary school students. For this purpose literature review on Computer Assisted Turkish Instruction was performed first. Under the light of data obtained from the literature review, materials for computer aided instruction were developed.The study was performed with an experimental design of pretest, post-test. The sample of the study was the 56 students in a primary school in Sakarya province and these students were divided control and experimental groups. In order to obtain homogeneity between the control and experimental groups, pretests were applied to both groups. While computer aided instruction was given to the experimental group, the control group was given traditional instruction.According to the results of the study, there is no significant difference between groups which was subject to the computer assisted instruction and traditional instruction. It was seen that the attitudes of the experimental group students subject to the computer aided instruction are better than the attitudes of the control group students who are subject to the traditional instruction methods.