dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Mehmet Alpargu |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-05T13:35:05Z |
|
dc.date.available |
2021-04-05T13:35:05Z |
|
dc.date.issued |
1999 |
|
dc.identifier.citation |
Hekimoğlu, Sefa Fuat. (1999). 20. yüzyılın ilk yarısında Kazakistan. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/94344 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma, insan hayatında önemli bir yeri olan okulöncesi dönemde "sosyalleşme problemlerini" ortaya koymayı ve okulöncesi çocuğunun sosyal gelişimini; gelişim süreci çerçevesinde incelemeyi, böylece bu alanla ilgili literatüre katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Sosyalleşme bir uyum prosesidir. Geçmiş kuşakların mirası olan kültürü, yetişen yeni kuşaklara aktararak toplum içinde, birlikte ve aynı ülküler etrafında yaşamayı ifade eder. O zaman, sosyalleşme öğretme-öğrenme ve kabul süreçlerini içine almaktadır. Okulöncesi dönem, insan hayatında öğrenmenin en hızlı olduğu ve öğrenilenlerin ilk bilgiler olması nedeniyle öğrenilenlerin kabul edildiği bir dönemi içine alır. Araştırma okulöncesi dönemde anaokuluna gitmiş ve anaokuluna gitmemiş ilkokul birinci sınıfı kapsamaktadır. Bu dönem 0-6 yaş çocuklarını içine almaktadır. Okulöncesi dönemde birey, içinde yaşadığı toplumun kültürünü, istenilen davranışları öğrenme sürecine girmesi ve aile dışına atılan ilk adımlarla da sosyalleşmenin temellerinin atıldığı dönem olarak kabul edilmiştir. Araştırma, konu ile ilgili literatür taraması ve anket uygulaması şeklindedir. Anket sonuçlarından elde edilen veriler, anaokulu eğitimi almış çocuklarla anaokulu eğitimi almamış çocukların "yüzdelik" karşılaştırma yöntemi ile uygulanmıştır. Yüzdelikler tablolarla gösterilmiştir. Araştırma anaokulu eğitimi aldıktan sonra ilk okula başlamış ve anaokulu eğitimi almadan ilkokula başlamış çocukların sosyalleşme düzeylerini karşılaştırmalı olarak incelediğinden anaokulunun çocuğa kazandırdığı davranışları ölçmemizi sağlayarak bu alana katkı sağlayabilir. |
|
dc.description.abstract |
The aim of this research is to investigate the social problems of pre-school children and whether they benefit from attendance at nursery school in terms of their social interaction. Becoming a social being in a process of social harmony, cultur is the heritage of past societies that should pass it onto future generations. Development into a social being consist of three elements: teaching, learnin and acceptance. The pre-school period in a very important time when the children learn fast, remember everything they are thought without question. In this research i have made use of questionaries completed by first year primary school pupils, some of them heve attended nursery school and some did not. The nursery school is the first influence outside the home on the learning of culture and social interaction. I studied the related literatures, prepared the questionary, then analysed the results, comparing by percentages the answer given by those pupils who attended nursery school and those who did not. The results are shown in table form. I have compared the level of sociability of those children who attended nursery school and those who did not. Analysis of the results shown that nursery school education provides social benefits. |
|
dc.format.extent |
III, 201 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Okul öncesi eğitim |
|
dc.subject |
Sosyalleşme |
|
dc.subject |
Çocukların sosyalleşmesi |
|
dc.title |
20. yüzyılın ilk yarısında Kazakistan |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tarih Anabilim Dalı, Yakınçağ Tarihi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Hekimoğlu, Sefa Fuat |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|