Açık Akademik Arşiv Sistemi

20. Y.Y. başlarında İzmit sancağında eşkiyalık olayları (1908-1914)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Atilla Çetin
dc.date.accessioned 2021-04-05T13:35:04Z
dc.date.available 2021-04-05T13:35:04Z
dc.date.issued 2001
dc.identifier.citation Uzun, İsmail. (2001). 20. Y.Y. başlarında İzmit sancağında eşkiyalık olayları (1908-1914). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94333
dc.description.abstract ÖZET Türk eğitim sisteminde yapılan değişiklikler ve gelişmeler, özellikle de yabancı dil derslerine ilkokulda başlanılması ile ülkemiz için çok önemli bir adım atılmış oldu. İlkokul 4. sınıftan itibaren öğrencilerin haftada 2 saat de olsa, bir yabancı dili öğrenmeye başlamaları, en azından o dili sevmelerini gerçekleştiriyor. Onlara bu karşılaştıkları yeni dili nasıl sevdirebiliriz diye düşünürken, onların oyun çağında olduklarını ve oynamayı çok sevdiklerini ve bundan vazgeçemediklerini unutmamalıyız. Metoda yönelik çalışmamda, yabancı dil öğretiminde karşılaşılan zorlukları, özellikle dilbilgisi konularında öğrencilerin korkulu rüyası haline gelen dilbilgisi konularını ve yabancı dil öğrenimini kolaylaştıracak oyun tekniklerini hazırladım. Bunu hazırlarken, genel öğretim tekniklerini ve ikinci dil edinimini etkileyen faktörleri araştırarak başladım. Yabancı dil kitaplarını incelediğimde ders kitaplarının çok farklı yapılarda olduğunu gördüm. Bazı ders kitapları bir dilbilgisi kuralını anlatabilmek için çok yer ayırırken, başka bir kitap bunu sadece bir örnekle veya buna hiç değinmeden geçebiliyor. Çeşitli yazarların kitaplarını hazırlarken ağırlık verdikleri konular çok farklı. Ders kitaplarının içindekiler bölümü incelendiğinde bu açıkça ortaya çıkıyor. Bunu çeşitli kitaplardan almış olduğum örneklerde inceleyebilirsiniz. Yabancı dil öğretmenleri ve yabancı dil öğrenen öğrencilerin, yabancı dil dersleri ve özellikle dilbilgisi dersleri hakkındaki düşüncelerini belirten yazılarını ve yabancı dil öğreniminde karşılaşılan zorluklan yüzdelik sırasıyla belirttim. Yabancı dil derslerinde kullanılabilecek oyun yöntemlerini sadece ilkokul öğrencilerinde değil, diğer öğrencilerde de kullanabiliriz. Hatta yabancı dil kurslarına katılan yetişkinlere uygun seçilebilecek oyunlar da mevcuttur. Böylece yabancı dil dersleri daha zevkli geçer ve öğrenciler bir sonraki yabancı dil derslerini sabırsızlıkla bekler. Bir öğretmen için bundan daha güzel başarı olamaz bence.Yabancı dil öğretiminde olduğu kadar anadil öğretiminde de faydalı olabileceğini savunduğum bu oyun yöntemlerinin, birçok öğretmene yararlı olacağım düşünüyorum. İkinci bir dilin küçük yaşlarda öğrenilmeye başlanması Yabancı Dilin daha erken ve daha başarılı edinimini sağlamaktadır. Oyunla öğretim tekniği de oyun çağındaki çocukların ikinci bir dili öğrenmelerine daha çok katkıda bulunacaktır. Sıkıcı gramer derslerini ilginç ve zevkli hale getirmenin tek yolu budur.
dc.description.abstract There have been some changes and developments in the National Education System recently. Especially the beginning to learn a foreign language at primary school has been a very important step taken. The pupils are beginning to learn a foreign language at the fourth grade of primary school two hours a week. Of course two hours a week may seem to be very little, but at least pupils get to meet a foreign language and they begin to like it. While we think about how we can make them love a foreign language we must bear in mind that children love games and can never abandon them. In this study of mine which is related with methodology; I prepared techniques that will make the difficulties met in teaching a foreign language, especially which is like a frightening dream for pupils, easier. I started doing this preparation by searching the factors that affect the learning of a second language and the general teaching techniques. When I looked over ELT books, I saw that they are so different from each other. Some books gave a grammatical pattern in large details but the others just gave a couple of examples. Many of the subjects written by various authors are very different in balance. When you look at the indexes of various grammar books, you can see this easily. You can study the examples I have taken from different books and notice this. I have also mentioned the difficulties met in learning a foreign language, and the thoughts of foreign language teachers and learners especially about the grammar lessons. We can use the game techniques in learning a foreign language not only with primary school pupils, but also with more advanced students. There are even games which are suitable for adults who attend foreign language teaching courses. By the help of these games the pupils will enjoy their lessons more and they will eagerly look forward to the next lesson to come. I think, supplying this, is a great success for a teacher. I also think that these game techniques will even be useful for native language teachers as well. mWhen children start learning a foreign language at early ages, they succeed more and learn better. No doubt they do it better by the help of these game techniques. It's the only way to make "boring" grammar lessons "interesting" and "amusing". IV
dc.format.extent X, 72 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Alman dili eğitim ve öğretim
dc.subject Yabancı dil öğretim teknikleri
dc.subject Oyun tekniği
dc.title 20. Y.Y. başlarında İzmit sancağında eşkiyalık olayları (1908-1914)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tarih Anabilim Dalı, Yakınçağ Tarihi Bilim Dalı
dc.contributor.author Uzun, İsmail
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record