Açık Akademik Arşiv Sistemi

Almanca öğretiminde oyun tekniği ile öğretim yöntemleri

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Binnaz Baytekin
dc.date.accessioned 2021-04-05T13:34:59Z
dc.date.available 2021-04-05T13:34:59Z
dc.date.issued 1999
dc.identifier.citation Çalışkan, Serap. (1999). Almanca öğretiminde oyun tekniği ile öğretim yöntemleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94272
dc.description.abstract Bilindiği gibi futbol hem teknik hem de motorik özelliklerin birarada kullanı larak oynandığı bir performans sporudur. Her iki özelliğin de birarada ve ye terli kullanılması doğru oranda ve zamanda harcanması ile iyi bir performans ortaya çıkmaktadır. Araştırmamızı üç profesyonel takım ve üç tane de amatör takımı inceleyerek neticelendirdik. Profesyonel takımlar Fenerbahçe, Kartal Spor ve Maltepe Spor, Amatör takımlar ise Küçükyalı Yelken, Cevizli Kültür Spor ve Maltepe spor olarak alındı. Testlerimizi üç adet teknik ve yedi adet motorik testten oluşturduk. Teknik testlerimizi slalom, junglar ve şut testleri, motorik testlerimizi ise sürat, sı nav, mekik, ters mekik, uzun atlama ve shuttle run testleri oluşturdu. Araştırma 12-14 yaş grubundaki sporculara uygulanmıştır. Yıldızlar kategori sindeki bu sporcuların hglerinin son haftasında bu testler uygulanmıştır. Sonuç olarak, profesyonel takım altyapılarmdaki sporcuların amatör takım sporcularına oranla daha iyi tekniğe ve daha iyi motorik özelliklere sahip ol dukları ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstract As we know, football is a performance sport, in which both technical and mo tor features are used together. Performance appears when both are used to gether and sufficiently. At the same time, they must be used proportionally and in the right time. For this reason, our aim is to reveal the technical and motor differences between the professional teams, which have very good condi tions and are trained by experts who can choose the best players, and the amateurs having less facilities. So, we can learn the conditions of being suc cessful in the infra structures of the teams and state that success will follow only if amateur teams are assesed with these faculties. In my study, I examined three profesional and three amateur teams. Profesio- nal teams were 'Fenerbahçe', 'Kartal Spor', and 'Maltepe Spor'. The amateur teams were Kucukyali Yelken, Cevizli Kultur Spor and Idealtepe Spor. Our study includes technical and motor tests. Technical tests constitute Sla lom, Junglor and Shooting Tests; whereas, motor tests constitute Speed, Po wer and Durability (Shuttle-Run)/We used the tests of (40 metres speed) 40 metre hiz, sinav, mekik, T mekik (jumping) uzun atlama Studyw as applied on 12-14 year old children in the last week of their league. As a result, it appeared that sportsmen in the infrastructures of the professio nal teams have much better technique and motor capabilities than those of amateurs.
dc.format.extent IV, 56 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Çocuk gelişimi ve spor
dc.subject Futbol
dc.subject Amatör takımlar
dc.subject Motorik testler
dc.title Almanca öğretiminde oyun tekniği ile öğretim yöntemleri
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Alman Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, Alman Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı
dc.contributor.author Çalışkan, Serap
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record