Bu araştırma, öğrenme güçlüğü çeken öğrencilere "Bireyselleştirilmiş Öğretim Yöntemi" ile saat öğretiminin etkili olup olmadığını tespit etmeyi amaçlamaktadır. Araştırmada tek denekli yarı deneysel desenlerden A-B deseni kullanılmıştır. Araştırmanın denekleri 1999-2000 öğretim yılında Niğde Kiçaağaç Köyü ilköğretim Okulu'na devam eden öğrenme güçlüğü çeken 5 öğrenciden 4'ü oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde grafiksel analiz kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin görsel incelenmesinde öğretim öncesindeki performans düzeyi ile öğretim sonrasındaki değişikliklere bakılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular şunlardır: Öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerin her birinde tam saat, yarım saati, çeyrek geçe ve çeyrek var, ve dakika geçe ve dakika var saati okuma amaçlarının gerçekleştirilmesinde "Bireyselleştirilmiş Öğretim Yöntemi" nin etkili olduğu bulunmuştur. Ancak çeyrek geçe ve çeyrek var saati ve dakika geçe ve dakika var saati okuma amaçlarının gerçekleştirilmesinde oturum sayısı artırılması gerektiği görülmektedir.
The purpose of thes study was to investigote the effectivess of the personalized Teaching methot teach to learning disable children subject of clock meaure One group pretest-posttest design was used in thes research. Four students out of 5 attending the Kiçağaç Village Primary Scholl in Niğde in 1999-2000 acedemic year selectid asspuayple Data were oralyzed by graphics it was examinet the difference, between before and after experiment performances xas compened when visually examining the data Accorting to results: personalized teaching methot is effective to reach objectives of clock measure sul ject whick are time, half, quarter (to or past), minutes (to or past), the experimental sessions should have inereased to teach quartes at minutes.