Açık Akademik Arşiv Sistemi

Türkiye’de öğretmenlik mesleğinin gelişim süreci ve konumu (Sakarya örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Engin Yıldırım
dc.date.accessioned 2021-04-05T13:34:57Z
dc.date.available 2021-04-05T13:34:57Z
dc.date.issued 1999
dc.identifier.citation Bıçak, Hasan. (1999). Türkiye’de öğretmenlik mesleğinin gelişim süreci ve konumu (Sakarya örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94245
dc.description.abstract Başarılı Koçlar etkili liderlik becerileri sergilerler ve bu becerileri çalışanların fiziksel, sosyal, duygusal ve zihinsel kapasitelerini sıhhatli bir şekilde gerçekleştirmelerinde önemli etkiler de bulunur. Koç bilgi sahibi olabilir ama sahip olduğu bu bilgiyi etkili bir liderlik içinde ortaya koyamıyorsa, bildiklerini öğretmede zorlanacak, çalışanlarının ve kendisinin başarılı olmasını güçleştirecektir. Liderlik, belirlenmiş hedeflere doğru kişileri ve grupları yönlendirmenin davranışsal süreci olarak tanımlanabilir. Bu etkileme, Koçlarla çalışan arasında kurulan ilişkilerinde kurulan iletişimde, yerleştirilmeye çalışılan motivasyonda, öğretilmeye çalışan kondisyonel, koordinatif, teknik, taktik ve psikolojik becerilerde kendisini açıkça ortaya koymaktadır. Başarılı Koçluk ve etkili liderlik gibi konular belli bir süreden beri geniş kitlelerin ilgisini çeken konular olmuşlardır. Türkçe olarak yayımlanan yönetim bilimlerinde bu konularla ilgili derinlemesine açıklayıcı fazla kaynak bulunmamaktadır. Bu tezinde bu konuda belli boşlukları dolduracağını düşünüyorum. Çalışanlarla ilgili çalışma psikoloji, çalışmanın sosyal psikolojisi, uygulamalı Koçluk gibi, liderlik stilleri, Koçluk stilleri gibi son zamanlarda önemli gelişmeler kaydeden alanlarda liderlik ve Koçluk konuları derinliğine irdelenmekte ve araştırılmaktadır. Liderlik yapılan araştırmalar hangi liderlik stillerinin, hangi durumlarda ve hangi çalışanlarla en başarılı performansa ve zevk almaya yol açtığı üzerinde durmaktadır. Bu tezde yer alan bilgiler liderlik ve koçlukla ilgili olarak çeşitli yaklaşımları, modelleri, önermeleri, kuranları ve bu konuyla ilgili örnek sektör çalışması üzerinde durulmuştur. Liderlik son 40 yıl içerisinde çok daha ciddi boyutlarla ele alınmış ve kişiler nasıl liderolduklarını, liderliklerini nasıl koruyabildiklerini ve etkili lider olabilmek için neler gerektiğini araştırmaktadırlar. Günümüz insanları, geçen yüzyıllardaki toplumların tersine, yaşamlarının büyük bir kısmını iş, oyun, eğitim, ibadet, toplum içinde geçirmektedirler. Görünen odur ki tüm insanların iyi ve kötü günler için liderlere gereksinimleri vardır. Ancak liderler grubu bir arada tutabilecekleri gibi dağıtabilirlerde. Bu açıdan liderlik, organizasyonlar için çok önemli bir duruma gelmektedir. Etkili lider aynı zamanda çalışanları pozitif yönde etkileyen ve onlara etkili KOÇLUK verendir.
dc.description.abstract Leadership have been discussed in a serious manner during the last 40 years, and people is trying to find out how to become a leader, how to can stay as a leader and what is necessary to be an effective leader. Today's man, contrary to the ancient societies is spending most of his life in the job, training and workship. It is very obvious that people need leaders during the good and bad days. However leaders may destroy the group a rother that holding them together. In this aspect leadership is becoming very important for the organizations. Effective leader is the one who influences other in a positive way and performs effective coaching. Successfull coaches exhibit leadership skills and these skills have substantial impact on developing the ewployee's physical, social, emotional and cognitive capacities in a healthy way. A coach may has skills but if he/she cannot use these skills in an effective leadership style, he will have difficulties in teaching what he knows and may endanger his/her and his/her subordinates' success. Leadership may be defined as a behaviour process of influencing the right people and the groups to the preset goods. This influence may obuously be seen in the communication between the coaches and subordinates, in the motivation and in the conditional, coordinative, technical, tactical and psychologic skills. Issues like successfull coaching and effective leadership are used to be the issues which interest a wide range of people. Never the less, there are few sources referding these issues in monofement sciences published in Turkish. In my thesis, I am planning to fill these fops. XllThe issues of leadership and coaching in the field of psychology of employees, the social psychology of working, practical coaching. Leadership styles and coaching styles which one developing during the recent years, are being discussed and investigated. The research on Leadership is dealing with which Leadership styles lead to the most successfull performance and enjoyment in which situations and with whour. The information in this thesis consists of some approaches reloted to coaching, models, advises, thesis and an example of sectoral case study. xiu
dc.format.extent VIII, 110 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Liderlik
dc.subject Koçluk
dc.subject Yönetim
dc.title Türkiye’de öğretmenlik mesleğinin gelişim süreci ve konumu (Sakarya örneği)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı, Endüstri Mühendisliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Bıçak, Hasan
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record