Açık Akademik Arşiv Sistemi

Türkiye’ de çıraklık eğitimi ve bir model önerisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Adem Uğur
dc.date.accessioned 2021-04-05T13:34:57Z
dc.date.available 2021-04-05T13:34:57Z
dc.date.issued 1999
dc.identifier.citation Yücel, Seyfi. (1999). Türkiye’ de çıraklık eğitimi ve bir model önerisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94243
dc.description.abstract İşletmeler, dünya pazarlarında varlıklarını sürdürebilmek ve yüksek rekabet gücüne sahip olabilmek için tek çıkar yolun kalite olduğunu bilmektedirler. Kalite olgusunun sürekli gelişimini sağlamak için, toplam kalite anlayışının işletmelerde oluşturularak etkin bir şekilde uygulanması gereklidir. işletmeler toplam kalite yönetimini bir kültür ve yaşam tarzı olarak benimsemelidir. İşletmelerde bu kültürün oluşumu ise tüm çalışanların katılımı ile köklü ve uzun süreli bir değişimi gerektirmektedir. Sadece süreçler değil işletmenin sahip olduğu değerlerde değişerek çalışanlarında müşteri tatmini için işletmede bulunduklarına inanmaları ve amacın müşteri tatmini olması gerekmektedir. Böylece örgüt kültürü de müşteri odaklı olmalıdır. Toplam kalite yönetiminin başarılı olabilmesi için çalışanların katılımının sağlanması önemlidir. Yönetimin görevi ise tutarlı ve kararlı bir politika izleyerek, işletmede çalışan tüm personeli kalite politikası ve hedefleri doğrultusunda teşvik ederek lider olma özelliğini taşımalıdır. Çalışanlar yetkilendirilip, karar alma süreçlerine dahil edilmeli ve amaçlara ulaşıldığında başarı tüm kuruluşun olmalıdır. Çalışanların kendisini işletmenin bir parçası olarak hissetmesi, toplam kalite yönetiminin başarısını arttırır. Toplam kalite yönetimi, verimliliğin arttırılması, verimsizlik maliyetlerinin azaltılması, kalitenin iyileştirilmesi sonuçlarım sağlayarak, kalitenin yaşam biçimi olarak ele alınması ve örgüt kültürü haline getirilmesini sağlayan bir bütündür. İnsan odaklı düşünce ve gelişmeyi hedefleyen toplam kalite, insana verilen değer müşteri ihtiyaçlarını ön plana alarak çalışanların katılımı ile yüksek motivasyon sağlama gibi çağdaş ilkelere dayanır.Kalite anlayışının tarihsel gelişimi incelenerek, toplam kalite yönetimi kavramı acılanmaktadır. Toplam Kalite yönetim öğeleri, oluşumu, felsefesi ve işletmeler açısından önemi ortaya konmaktadır. Eğitim, okul kültürü, toplam kalite yönetiminin eğitime uygulanabilirliği sunularak toplam kalite yönetiminin yüksek öğretimde uygulanması ile sağlayacağı faydalar anlatılmaktadır.
dc.description.abstract ABSTRACT Business enterprises know that in order to survive in the world market and to be able to compete with other rival firms, the only way out is maintaining quality. To have a continuous progress in quality, the concept of quality ought to be maintained and sustained in companies. Business enterprises should perceive total quality management as a culture and life style. Maintaining such a culture necessitates the participation of all employees and a radical change. Not only the processes but also values of the business enterprise change and customer satisfaction becomes the main objective. Moreover, employees should also believe that customer satisfaction is their priority. Therefore, organisation culture should focus on the customer. It is crucial to obtain employees' participation for a successful total quality management. The management body should encourage all employees towards reaching the targets already set by following a consistent policy. Employees should be authorised and included in the decision making process, in this way when the goals are achieved the success will be shared by all members of the organisation. If the employees feel themselves as a part of the business enterprise, the success rate of the total quality management will increase. Total quality management is a concept which increases productivity, lessens the cost of unproductivity. It also provides a different perspective that perceives quality as a life style and organisation culture. Total quality which aims at focusing on man, is based on contemporary principles such as giving priority to customers" needs and maintaining a high level of motivation by the employees" participation. In this study, historical progress of quality perception is dealt with and also the concept of total quality management is explained. Components of total quality management, its T.C. YÜKSEKÖ?RETİM KURULU DOKÜMANTASYON MERKEZİformation and philosophy and importance of it for business enterprises is also emphasised. Compatibility of total quality management to education, and benefits of adopting total quality management in higher education institutions are also pointed out. XI
dc.format.extent X, 77 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Toplam kalite yönetimi
dc.subject Yüksek öğretim
dc.title Türkiye’ de çıraklık eğitimi ve bir model önerisi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı, Endüstri Mühendisliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Yücel, Seyfi
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record