Türkiye ekonomisi içinde önemli paya sahip iki hizmet sektörü olan turizm ve sigortacılık, globalleşmenin getirdiği yeni rekabet ve müşteri ilişkileri anlayışı çerçevesinde, dünyada uzun zamandır kullanılan fakat ülkemiz için yeni olan bir ürünü tüketiciye tanıtmıştır: Seyahat Sigortası. Seyahat sigortası bu çerçevede, turizm ve sigortacılık sektörlerinin kesiştiği bir alan olarak karşımıza çıkmaktadır. Ülkemizde turizm endüstrisi bugüne kadar tüketicinin bireysel tercihleri doğrultusunda seçimini yaptığı ve seyahat acentalarını çok fazla kullanmadığı bir sektör olmuştur. Son yıllarda, seyahat acentası kullanımındaki artış, tez çalışmamızın konusu olan seyahat sigortasının kullanımını da kolaylaştıracak ve yaygınlaştıracak bir nitelik arz etmektedir. Seyahat acentalan müşteriyle doğrudan temas eden kurumlar olarak, seyahat sigortası ürünün tanıtıcısı ve pazarlayıcısı konumundadırlar. Bu sebeple ileride bu konuyla ilgili yapılacak çalışmalar, büyük ölçüde seyahat acentalarını araştırmanın nesnesi olarak kabul etmek zorundadır. Seyahat sigortası, ülkemizde çok yeni bir üründür ve kullanım yaygınlığı yoktur. Geçmişte daha çok hac ve umre ziyaretleri için söz konusu olan seyahat sigortası, bugün Güneş Sigorta ve TÜRSAB'ın imzaladığı anlaşma ekseninde hazırlanan "Seyahat Güvence Paketi" ile, yurtdışındaki seyahat sigortası örnekleriyle gösterdiği paralellik ve tüketiciye olan maliyetinin düşüklüğü ekseninde yaygınlık kazanacak bir üründür. Seyahat sigortasının seyahat acentalan ve tüketici açısından avantajları üzerinde durduğumuz bu çalışmada, kantitatif yöntemler yerine kalitatif yöntemler tercih edilmiştir. Geniş bir vııliteratür taraması yapılmış, konuyla ilgili en yetkili kurum olan TÜRSAB ve Güneş Sigorta'yla yapılan görüşmelerin sonuçlan değerlendirme ve sonuç bölümünde belirtilmiştir. Kısaca, seyahat sigortasının turizm ve sigortacılık sektörlerinin önemli iki alan olduğu Türkiye gibi bir ülkede yeni yeni tanıtılması ve bu konuda tatmin edici herhangi bir çalışmanın yapılmamış olması, araştırma konusu olarak seyahat sigortasını seçmemizde birinci derecede etken olmuştur. Turizm ve sigortacılık sektöründeki bu yeni ürün, müşteri ilişkilerinin satış konseptini tamamen belirlediği yeni dönemde, kalite ve güven kriterlerini birleştiren önemli bir hizmet unsurudur.
The two very important sectors for Turkish economy, tourism and insurance, have introduced to the customer a new product that is very well known for the world but very new for our country, in the context of global understanding of competition and customer relations: Travel insurance. With this respect, travel insurance can be understood as an area that the two sectors, tourism and insurance, overlap. Tourism industry in our country had been a sector, customers of which choose their alternatives for travel individually and do not use travel agents up to now. Recently, the increase in the customers' preferences for travel agents has proved that the subject of our thesis, the travel insurance will be more popular and applicable. Travel agents as institutions that directly communicate with the customers, are responsible for the introduction of the new product to the market and its marketing. Because of this reason, future studies in this area have to accept the travel agents as the basic object of their research project. Travel insurance is a very new product in our country and it is not popular. In the past, travel insurance had been used largely for hac and umre organizations. However, today, "Seyahat Güvence Paketi" (Travel Insurance Package) that is prepared parallel to the agreement between Güneş Sigorta and TÜRSAB, is a product, which will be widespread in accordance with its examples outside Turkey and its low cost for the customer. In this research, at which we focused on the advantages of travel insurance both for the travel agents and the customers, quantitative techniques have been preferred instead of qualitative techniques. It is performed a large literature review and the results that are delivered from the interview with TÜRSAB and Güneş Sigorta are stated in the conclusion. IXBriefly, the fact that the travel insurance are introduced recently in Turkey at which tourism and insurance are two important sectors and there is no satisfactory study performed at this area, can be put forward as a primary factor while choosing this thesis research subject. This new product in tourism and insurance sectors, in a period in which customer relations determine totally the concept of selling and marketing, is a service that connects the criterions of quality and confidence. MMÜMANTASYOM MEBİLEZÎ