Açık Akademik Arşiv Sistemi

Seyyid Muradi’nin Muhabbet-Namesi (Çeviri - transkripasyon - metin inceleme)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Mehmet Emin Ertan
dc.date.accessioned 2021-04-05T13:34:56Z
dc.date.available 2021-04-05T13:34:56Z
dc.date.issued 2000
dc.identifier.citation Şahin, Ali. (2000). Seyyid Muradi’nin Muhabbet-Namesi (Çeviri - transkripasyon - metin inceleme). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94223
dc.description.abstract Uzun yıBar boyunca dünya siyasetinde edilgen bir konumda olan Batı Medeniyet; coğrafî keşifler sonrasında farklı bir konuma geldi. Reform, Rönesans ve aydınlanma dönemlerinde oluşturulan bilgi birikimi doğrultusunda bilimsel ve teknolojik gelişmeler hızlandı. Batı medeniyeti elde ettiği bilgileri kendi hedefleri paralelinde bir kalıba dökmeye çalıştı. Bunun sonucunda da kısa sürede dünyada yegane hakim güç haline geldi Artık dünyadaki tüm insanların kullandığı ve kullanacağı her şey Batı'da üretilmeye başlamıştı. Batı sadece teknoloji üretmekle kalmadı. İnsanlığın o ana kadar elde ettiği tüm "değerleri gözden düşürücü bir uygulama içine girdi. Artık yeni değerleri de kendisi üretmeye başladı. Bu konuda insanlara genel bir hayat anlayışı kazandırmaya çalışan ideolojiler de yine Batı medeniyetinin kendine has koşullan çerçevesinde oluşmaya başladı. O dönemlerde yükselen değer olarak hepsinin bir şekilde kendisim bilimsellikle irtibatlandırması genel geçer bir tavır haline geldi. Böylece her ideoloji pozitif verilerden hareket ettiği zannıyla teorilerinin de birer pozitif gerçek olduğunu düşündü ve düşündürttü. Her ideolog, sosyal olayların tabiatım çözen bir bilim adamı olarak kendini gösterince; ideoloji mensupları da ideolojilerini birer dogma olarak kabul ettiler. Toplumların "hakikatin kendisi olan" bu dogmalarla tanışması ve ona göre şekillenmesi onlar için yegane kurtarıcı yol olarak takdim edildi. Alternatifi olmadığı belirtiliyordu. İdeolojilerin meşruiyetlerinin sağlamlığına olan inançları, tartışma götürmeyecek kadar doğrulan temsil ettikleri yargılan onlarda bir tür kompleks oluşturdu. Bu kompleks onlara yaptıkları her fiilin doğru olduğu zannını kazandırdı. Değil mi ki, onlar hakikatin ideolojileşmiş ifadesiydi; dolayısıyla yaptıklan her şey; netice itibariyle doğru ve haklıydı. IVBelirtilen bu nitelikler ideolojilerin toplum hayatına bakim olabilmesi için her türlü faaliyetlerin önünü açmaya başladı. Özellikle kimi zamanlar şiddete dayalı olarak var olma mücadelesi genel karaktere dönüşmeye başladı. Aynca totaliter niteliği daha ön plana çıktı. Toplumdaki her türlü farklılığı kendi ideolojik yargılan çerçevesinde bir potada eritmeye çalıştılar. Toplumlar her konuda aynı şeyi düşünen, aynı şekilde yaşayan,. Aynı şekilde giyinen, gülen ve ağlayan insanlar kümesine dönüştürülmeye çalışıldı. Engin tarihi birikimi, zengin ve çeşitli kültürel nitelikleri olan toplumlar çok kısa sürede "tek tip"leştirildi. Tek tip standartlara uyum göstermeyen insanlar, her ideolojinin muhaliflerini yok etme amacıyla geliştirdiği dışlayıcı ve aforoz edici kavramların ve propagandalarının etkisine maruz kaldı. Ancak tüm bu uygulamalar, ideolojilerin vadettiği cennetlere insanları taşıyamadı. Aynca sorunların daha da artmasına vesile oldular. Yaşanan iki büyük genel savaş sonrasında tarihinde eşi görülmeyen kitle ölümlerine sahne oldu dünyamız. Bu acı tecrübeler ve 19. yüzyılın pozitivist bilim anlayışında meydana gelen değişmeler neticesinde ideolojiler yavaş yavaş etkinliklerini yitirmeye başladılar. Artık doğruların ve bilimlerin evrenselliği değil, yerelliği ön plana gelmişti. Her türlü farhlığı zenginlik kabul eden demokratik eğilimler artmaya başladı. Artık insanların değerlerinin "haklılık" bağlamında değil, "farklılık" ekseninde ele alınması yaygınlaşmaya başladı.
dc.description.abstract Western civilisation which has been in a passive situation in the world's politics has had o different location/site after the geographical discoveries. Scientific and technological developments gained speed by the help of krpuledge which had been formed during the age of reform, the Renaissance and illumination. According to his goal western civilisation tried to put the information in order. Thus it became the only ruling/dominating knowledge force. Yet everything which people all around the world use or will use started to be produced in the west. The west not only produced technology but also it began to process all the "rallies" the man had ever gained up to that time. Well then, it started to produce the new valour itself. The ideology which tries to gain general view of life about this matter started to consist of according to the rules that vaster civilisation has itself. It became a usual behaviour to contact with the scientific thus thinking that they set off with positive valued each ideology bellied that their theorist were positive fact/truth. When latch ideology should himself the scientist solving problems of social vases, ideology members accepted their ideology as a fact/birth. The nations meeting these births (facts) and shopping according it had no alternatives. The belief that the ideologies one realisable, and they always represent the facts cored on complex. This complex made than think that everything they did was right. Now that they were the meaning of the ideology of the fact, everything they did has right. VIThe qualities mentioned started to help all the facilities for the ideologies to master the social life. Especially, the struggle to exist depending on the terror usually operand to be a characteristic. Furthermore They began to make the differences in society disappear according to their our ideology fragment/decisions. Societies were tried to be changed as group of people thinking the some thing, living in the some way, wearing ideally and crying and laughing. The societies which have historical build-up, rich and rations cultural quality were soon made. The only type vast. People who couldn't cany people to the heaven ideologies promised. And also they caused to increase the problems. Between the two hig wasr which were lived, the earth was the scene of the death of crowds of people. Because of the changes which occurred in positive scientific belief of 19th century, the ideologies started to lose their activities gradually. Well then not the it worn-1- the universal sciences to be appeared, but their locality. The democratic rise believing every kind of difference is richness began to increase. Yet (well then) The voiles of people started to spread over not in the meanly of begin right but of being different. VII TX. YÜKSEKÖ?RETİM küü&ULM
dc.format.extent VII, 691 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Siyasi yapı
dc.subject İdeoloji
dc.subject Totaliter ideoloji
dc.title Seyyid Muradi’nin Muhabbet-Namesi (Çeviri - transkripasyon - metin inceleme)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, Halk Bilimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Şahin, Ali
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record