Açık Akademik Arşiv Sistemi

Seyyid Halil İbrahim b-Mahmud Zübdetü’l-Vefeyat (Tahlil ve metin)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Hüdai Şentürk
dc.date.accessioned 2021-04-05T13:34:56Z
dc.date.available 2021-04-05T13:34:56Z
dc.date.issued 2000
dc.identifier.citation Ertiryaki, Davut. (2000). Seyyid Halil İbrahim b-Mahmud Zübdetü’l-Vefeyat (Tahlil ve metin). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94222
dc.description.abstract Seyahat acentalan, satış gücünü arttırmak için bir dizi pazarlama ve satış yöntemleri, teknikleri ve araçları kullanmaktadırlar. Reklam kampanyaları da, seyahat acentalannm satış gücünü arttırmak amacı ile kullanmakta oldukları pazarlama araçlarının başında gelmektedir. Ancak, seyahat acentalannda arzu edilen satış gücünün elde edilmesi, sürdürülen reklam kampanyalarındaki etkinliğin sağlanması ile mümkündür. Seyahat acentalan tarafından yürütülen reklam kampanyalarındaki etkinliğin sağlanması da, bu konuda ortaya çıkarılmış bilimsel yöntem ve bulguların uygulanmasını gerektirmektedir. Seyahat acentalannda reklam kampanyalarının etkinliğinin sağlanması ve reklam kampanyalan ile arzu edilen hedeflere ulaşılması için tüm bu bilimsel yöntem ve bulgulan ortaya koyan bu çalışma ile, ülkemizde faaliyet gösteren seyahat acentalannm yöneticilerine etkin reklam kampanyalan yürütülmesi konusunda temel yöntem ve tekniklerin sunulması amaçlanmaktadır. Bu amaca uygun olarak hazırlanmış model önerisinde de, etkin reklam kampanyalan düzenlenmesi konusunda seyahat acentalanmıza bir bakış açısı kazandırarak kendi modellerini oluşturmalarında yardıma olacak örnek bir reklam kampanyasının aşamalan detaylan ile ele alınmıştır. Çalışmanın hazırlanmasında geniş bir literatür araştırması yapılmış ve aynca Ankara bölgesinde faaliyet gösteren çeşitli seyahat acentalannm yöneticileri ile karşılıklı görüşmeler yöntemi kullanılarak, sektörde yer alan insanların da deneyim ve görüşlerinden yararlanılmıştır. Literatür araştırmalan sonucunda elde edilen bilimsel veriler ve karşılıklı görüşmeler yöntemi ile ortaya çıkan bulgular birarada yorumlanarak, çalışmanın ilk dört bölümünde, konu ile ilgili teorik bilgiler olarak aktanlmış ve son bölümde uygulamaya yönelik olarak hazırlanan model önerisi sunulmuştur. Bu çalışma ile ortaya atılmak istenen tüm fikirlerin ana temasını ise; "seyahat acentalannda satış gücünü arrtırmada önemli bir etken olarak kabul edilen etkin reklam kampanyalarının düzenlenmesi, ancak bilimsel yöntem ve bulgular uygulanarak sağlanabilir" şeklinde özetlemek mümkündür.
dc.description.abstract Travel agents are using a series of marketing and sales methods, techniques and tools in order to increase sales power. Advertisement campaings are the leading marketing means used by the travel agents to increase sales power. However, to obtain the sales power desired by the travel agents is possible by providing efficiency of the advertisement campaings maintained. To achieve this efficiency, it is required to apply scientific methods and findings on this matter. With this study, which puts forward all these scientific methods and findings for achieving the goals desired with the advertisement campaings and providing efficiency of the advertisement campaings of the travel agents, it is intended to present to the managers of the travel agents active in our country the basic methods and techniques on maintaining efficient advertisement campaings. With the model suggestion prepared in accordance with this goal, to help the travel agents to establish their own model to organize efficent adevertisement campaings by getting a point of view, the stages of a sample advertisement campaing are taken in details. While preparing this study a large research of literature has been made and the experience and opinion of the people in the sector have been considered by having face- to-face meetings. By assessing together the scientific data obtained through literature research and the findings obtained through face-to-face meetings, the theoretical information is given in the first four chapter of the study. In the last chapter, the model suggestion prepared towards application is presented. It is possible to summarize the main topic of all the ideas put forward with this study as follows: "The organization of efficient advertisement campaings, which are deemed a key element to increase the sales power of the travel agents, can only be achieved by applying scientific methods and findings." Key Words: Travel Agencies, Advertisement, Advertisement Campaings.
dc.format.extent X, 162 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Seyahat acentaları
dc.subject Satış gücü
dc.subject Reklam
dc.title Seyyid Halil İbrahim b-Mahmud Zübdetü’l-Vefeyat (Tahlil ve metin)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tarih Anabilim Dalı, Yeniçağ Tarihi Bilim Dalı
dc.contributor.author Ertiryaki, Davut
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record