Açık Akademik Arşiv Sistemi

Kişilik psikolojisi ve dindarlık

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor A. Vahit İmamoğlu
dc.date.accessioned 2021-04-05T13:34:53Z
dc.date.available 2021-04-05T13:34:53Z
dc.date.issued 2000
dc.identifier.citation Aygün, Adem. (2000). Kişilik psikolojisi ve dindarlık. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94179
dc.description.abstract Günümüz rekabet ortamında; müşterilerin artan beklentileri, iyinin, mükemmelliğin ötesinde dünya çapmda olmanın hedeflenmesi, teknolojinin hızlı gelişmesi, kalitesizliğin ağır maliyeti, artan uluslararası rekabet, v.b.; işletmelerin başarılı olabilmeleri için toplam kalite yönetimini gerekli kılmaktadır. Uluslararası alanda yapılacak her türlü faaliyet çabası, ISO 9000 kalite güvencesi sistem standartlarının zorlayıcı etkileri gibi uluslararası arenada ki uygulamalar; kalite ile ilgili yeni istekleri de beraberinde getirirken korumacılığın doğal olarak azaltılması, uluslar arası ticaretin yaygınlaşması, gümrük duvarlarının, pazarda, bilgide ve parada sınırların kalkması, v.b. ile tüm işletmeler; strateji belirlemeye ve sistem oluşturmaya başlamışlardır. Bu oluşumlar içerisinde başarılı olup ulusal menfaatlerimizi koruyup gelecek kuşaklara daha aydınlık bir yaşam düzeyi verebilmek için; önce insan, sonra kalite ön plana alınarak kalite yönetimi felsefesini kurmak gerekli olacaktır. Kalite yönetimi, toplam kalite yönetimi ve ISO 9000 kalite güvence sistemi standartlarının kurulup, geliştirilmesi ve devamının sağlanmasından ibarettir. Sürekli değişen bir çerçevede yaşanan ve giderek daha güçlü bir rekabetle karşılaşan işletmelerin; toplam kalite yönetimi ve ISO 9000 kalite güvence sistem standartlarını gerçekleştirebilmeleri ve devamını sağlayabilmeleri için gerekli ilkelerin ortaya konulması gerekmektedir. ISO 9000 kalite güvencesi sistem standartlarının kurulup, geliştirilmesi ve devamının sağlanmasındaki temel amaç; işletmede çalışanların takım halinde işbirliği ve uyum içinde çalışarak müşterilerin istek, beklentileri ve henüz ortaya çıkmamış ihtiyaçlarının keşfi doğrultusunda tatmin edilerek, ürün ( mal ya da hizmet ) ile ilgili süreçlerin kontrol altında ratulmasıdır. ISO 9000 standartlarının şirketlere uygulanması üretimin her aşamasının tanımlanarak kayıt altına alınması ile sağlanabilir. Kalite El Kitabı, Prosedürler, Talimatlar, Görev Tanımları, Formlar Kalite standardının oluşturulmasında uygulanmasında ki standardın sağlanması için en büyük kaynaklardır. Yapılan bu çalışma ile ISO 9000 Standardının firmalarda uygulanış şekli ve bu uygulamada kullanılan veriler ortaya konulmaya çalışılmıştır, tik bölümde Kalite Güvence ve ISO 9000 ait teorik açıklamalar, İkinci kısımda ise Uygulama çalışması mevcuttur.
dc.description.abstract Nowadays in competition, the increasing desires of customers, to aim that baing global company over perfectness, the fast development of technology, the heavy effects of production, increasing international competition s.t require that total quality management to be successful and intelligence for companies. Every enterpise which is done in international area, the international applications such that hard effects of ISO 9000 quality system standarts bring that new desires about quality and in addition to decrease production naturally, spreading of worldwide cammerce, to overcome properties of customs, information monetary for campanies that to develop new system. In this development, to become succesful and to protect our international rights, to leave high life standarts for our people in the future, firstly human, and then quality must be impotant to construct new management system philosophy. Thoughts and prinaples must be satisfied to realize that total quality management and ISO 9000 system standarts for companies which face the hard economical competition. The main aims for constructing ISO 9000 quality system standarts are the peole who work in the company work as a special team and to satisfy the desires of costomers and to take a control of another continuities of services and product is a long this time, company tries to ged result about the quality standarts in any steps of production. Quality handbook, Procedures Rules, Definitions of work. Forms are the great references to construct quality satandart and to apply it Every units and groops choose the way of standart with specialists. Any partition in the company become one body and quality philosophy in approved. This work tries to show that the way off application of ISO 9000 which are used in camponies, and the datas used in these applications. First chapter aims to explain the arical way of ISO 9000 and second chapter consists of Application works.
dc.format.extent VI, 109 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Kalite güvence sistemi
dc.subject ISO 9000
dc.subject ORMA
dc.title Kişilik psikolojisi ve dindarlık
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, Din Psikolojisi Bilim Dalı
dc.contributor.author Aygün, Adem
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record