dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Mustafa Akçay |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-05T13:34:53Z |
|
dc.date.available |
2021-04-05T13:34:53Z |
|
dc.date.issued |
1999 |
|
dc.identifier.citation |
Kıran, Yavuz. (1999). İslam itikadı açısından fal ve falcılık. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/94165 |
|
dc.description.abstract |
Eğitim insan hayatının vazgeçilmez ve en temel unsurudur. Eğitimin kaliteli olması, insan kalitesini dolayısıyla toplumun kalitesini yükseltecektir. Toplum olarak ilerleme ve gelişme, diğer ülkelerden geri kalmama buna bağlıdır. Dolayısıyla ülkemizde düşünen insanlara ihtiyaç vardır. Burada en önemli görev ortaöğretim kurumlarının öğretim programlarında bulunan felsefe grubu derslerine düşmektedir. Bu dersler acaba bu görevi yerine getirebilmekte midir? Bu araştırmada öğretmenlerin görüşlerine başvurularak bu ve benzeri sorular cevaplanmaya çalışılmıştır. Sosyal olay ve kurumlar, birleşik kaplar örneğinde olduğu gibi birbirini etkilerler. Bir alanda ortaya çıkan bir değişme diğerlerini de etkiler. Bunu bütün toplumlarda açıkça görmek mümkündür. Ekonomisi, teknolojisi, sanayisi iyi olan bir ülkenin genelde eğitimi de iyi seviyededir. Eğitim kalitesi yüksek bir ülkede de diğer kurumların iyi olduğu görülecektir. Yine yukarıdaki örnekte görüldüğü gibi, eğitimin kaliteli olması; eğitimi oluşturan unsurların kaliteli olmasına bağlıdır. Bu araştırmada eğitimin unsurlarından biri olan eğitim programlan içerisinde felsefe grubu dersleri ele alınacaktır. Müfredat Programlarında bu derslerin öğrenciyi ezberciliğe değil, düşünmeye sevk etmesi vurgulanmaktadır. Programın başarılı olabilmesi için öğrencinin elverdiği ölçüde okuma parçalarına yönelmesi ve bu parçalar üzerinde tartışma yapmaları öngörülmektedir. Böylece felsefe derslerinde genel olarak amaç, öğrenciyi düşündürmek olduğuna göre, programın başarısının, onları düşünmeye yöneltmekle olacağı; konuların karşılıklı konuşma, tartışma şeklinde işlenmesinin bu amaca ulaşmakta yardımcı olacağı hususuna dikkat çekilmektedir. Ancak bu organizasyonu yapabilecek aynı zaman da bu alanda yetişmiş öğretmen kadrosu mevcut mudur? Felsefe grubu derslerinin bu açıdan ne kadar verimli olduğu, eksiklerinin neler olduğu bu dersi veren öğretmenlerin görüşlerine başvurularak ortaya konmaya çalışılmıştır. ikinci bölümde araştırma tanıtılmıştır. Alan araştırması olan bu araştırmada veriler anket tekniği ile toplanmıştır. Üçüncü bölüm olan bulgu ve yorumlar kısmında tablolar oluşturulup veriler frekans ve yüzdeler şeklinde ortaya konmuştur. Son bölümde; Felsefe grubu derslerinin amacım gerçekleştirmeye dönük bir program haline getirilmesi sorununun hala önemini koruduğu, felsefe grubu derslerinden başarılı sonuçların alınması iyi ve bu branşlarda yetişmiş öğretmenlerle birlikte program olarak çağın ve öğrencilerin gereksinimini karşılayan ders programlan ile sıkı sıkıya ilişkili olduğu üzerinde durulmuştur. |
|
dc.description.abstract |
Education is the indispensable and most basic element. Quality of education increases the quality of society by increasing the quality of person. Improvement, development of society and inregression of country from other countries depend on this. So, our country needs thinkers. The most important duty at that point belongs to philosophy group lessons in education programme of secondary education. Do you suppose these lessons perform this duty? It was tried to answer this and like this question at that research by applying to the teachers' opinions. Social event and establishments affect each other like the joint pots. A occurred change affects the other. It is possible to see this in all society. The country whose economy, technology, industry are well, the education is also good level. It can be seen that the education level of a country is high, another associations are also well. As mentioned above, quality of education depends on quality of elements, which form education. At that research, philosophy group lessons in education programme which is a part of elements of education, will be handled. At the curriculum, it is emphasized the students to impel to thinking, not the memorizing. To be successful at the at the programme, it is kept in mind that the students are inclined as possible as reading and discuss on these readings. So, it is called attention that the general aim of philosophy lesson is to make students think, the success of the programme is with directing them to think; the investigating throughly of the subject by discussing, speaking with each other contributes to reach this aim. Do you suppose that there are the staff of teachers who can do this organization and be sufficient at that scope? It is tried to bring up howmuch philosophy groups lesson is productive and what the deficients by applying the teacher's opinions. At the second section, the research was introduced. This research which is a scope research, the data has been collected with poll technique. At the third section; section findings and commentaries, the data were brought up by forming a table as frequency and percent. At the last section, it was emphasized that the problem, that is forming the programme to reach the aim of philosophy group lesson, still protects the importance and to get the successful result from the philosophy lesson group is related firmly with the good and sufficient teachers at that branch, and the programme which meets the age and necessities of student. EX |
|
dc.format.extent |
VIII, 97 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Felsefe öğretmenleri - Görüşler |
|
dc.title |
İslam itikadı açısından fal ve falcılık |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, Kelam |
|
dc.contributor.author |
Kıran, Yavuz |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|