Açık Akademik Arşiv Sistemi

İslam hukukunda cezai şart

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Cevat Akşit
dc.date.accessioned 2021-04-05T13:34:53Z
dc.date.available 2021-04-05T13:34:53Z
dc.date.issued 2000
dc.identifier.citation Erdem, Erol. (2000). İslam hukukunda cezai şart. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94158
dc.description.abstract Bu çalışmayla genel öğretim metodlarından benzetişim metodunun, din eğitimi=öğretiminde uygulanabilirliği ve öğretime katkısını araştırmak, din öğretiminin daha verimli yapılabilmesi için bu metodun nasıl kullanılabileceği hakkında öneriler geliştirmek amaçlanmıştır. Öğretimde kullanılan bir çok öğretim metod ve teknikleri vardır. Eğitim tarihinde çok kullanılmış ve kullanılacak olan bu metodların din eğitiminde net olarak ortaya konulmasına ve bunların din öğretiminde nasıl uygulanabileceğinin açıklanmasına ihtiyaç vardır. Din eğitiminde kullanılabilecek genel öğretim metodlarından biri de benzetişim metodudur. Benzetişim metodu, öğrencilerin bir konuyu sınıf içinde gerçekmiş gibi ele alıp üzerinde çalışma yapmalarına imkan sağlayan bir öğretim metodudur. Günümüzde b u metod her- alanda kullanılmaktadır. Pilotların -uçuş -öncesi yapay koşullarda eğitim görmeleri, astronotların yeryüzünde uzay koşullarının oluşturulduğu ortamlarda yetişmesi, tıp öğrencilerinin kadavralar üzerinde bilgi -edinmeleri vs. bu metodla yapılmaktadır. Metodun teorik temeliyle ilgili literatür araştırmasına yer verdikten sonra, örnek uygulama yapılmıştır. Örnek uygulamada kontrol ve deney grupları oluşturulmuş, her iki gruba da on soruluk bir test uygulanmış uygulamadan elde edilen sonuçlara dayanılarak, benzetişim metodunun kullanılmasında dikkat edilmesi gereken hususlarla ilgili öneriler sunulmuştur. Benzetişim metodu öğrencilere gerçek yaşam koşullarım tecrübe etme imkanı verdiğinden, kavrama, yargılama analiz gibi yetenekleri iliştirdiğinden -din eğitimi alanında da başvurulması gereken metodlardan olmalıdır. İlk öğretim okullarında namaz, abdest, hac gibi konuların öğretilmesinde, cami, caminin bölümlerinin öğrencilere kavratılmasında etkilidir; Ayrıca imam hatip liselerinde hutb e,vaaz çeşitli dinî törenlerde okunan dualar, cenaze ile ilgili işlemlerin öğretilmesinde benzetişime başvurulması, davranışların sadece bilgi olarak öğrenilmesini izâle edecek aslolan uygulamayı gerçekleştirmeye yardımcı olacaktır. Öğretme ve öğrenme süreci içerisinde ne kadar çok duyu organına hitab edilirse öğrenim de o oranda artar. Bu nedenle benzetişim metoduna yakın unsurları; gösteri, görsel ve işitsel araçlar, gösterip yaptırma devreye sokulmalıdır.
dc.description.abstract İn this study it was aimed to search attribution of simulation method one of the teaching methods, to the instruction and its appliability to the education-instruction of religion and also to develop suggestions about using this method for the utmost efficiency of the religion education There are many teaching methods and techniques being used in an instruction. There is a need to clerify how to apply this method m religion education which was very usable in education history One of the general teaching methos to be used in religion education is simulation method. Simulation method is the taking one subject as it's a real by students and providing opportunity of making practices on that subject. Nowadays mis method is used in every area. Education process of pilots under artifical conditions before flight, training of astronouts in space conditions on earth, acknowledgement of the studentes of medicine on cadaver and etc. Are done by this method After giving information about literature search related with theory base of method a masple practice was conducted. İh a sample practice control and experiment groups were organized, test with ten questions was applied to the both of groups and according to the results suggestions on the points to be careful in using of simulation method has been put forward. Because simulation method gives opportunity of practicing real life conditions to the studentes and develeps ccneeivement, judgement, analysis abilities it must be of mefeods to be resorted in religion education. İt is effective in teaching of namaz, abdest, eligion education. İt is effective in teaching of namaz, abdest, hac subjects and making conceibve mosque and its sections to the students in primary schools. Morever in İmam Hatip high schools resorting to simulation methed in teaching of hutbe, vaaz, prayings read in different religious ceremonies and procedures related with funeral is effective and along with information about behavior it is helpful in realization of application. To the more sense organs to be addressed during teaching and learning process, education will increase in mat proportion. So factors related with simulation method as demonstration, visual mâ âuidiâl aids must be used.
dc.format.extent VII, 69 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Din
dc.subject Teşbih
dc.title İslam hukukunda cezai şart
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, İslam Hukuku Bilim Dalı
dc.contributor.author Erdem, Erol
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record