Açık Akademik Arşiv Sistemi

ISO 9000 ve ISO 9000: 2000 versiyonunun getirdikleri

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Gültekin Yıldız
dc.date.accessioned 2021-04-05T13:34:52Z
dc.date.available 2021-04-05T13:34:52Z
dc.date.issued 2000
dc.identifier.citation Arıduru, Cengiz. (2000). ISO 9000 ve ISO 9000: 2000 versiyonunun getirdikleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94144
dc.description.abstract Ekonomik ve teknolojik yönden hızla ilerleyen ve sürekli bir gelişim içerisinde olan dünyamızda, toplumların arzu ettikleri yaşam seviyesine ulaşmasında en iyi yollardan birisi verimliliğin arttırılmasıdır. Bu bağlamda Toplam Kalite anlayışında da bu öngörülmektedir. Japonya'da başarıya ulaşan ve verimliliği arttıran bu yönetim tarzı, Japonya'yı ikinci dünya savaşından sonra 1990'lara gelinceye kadar dünyanın ekonomik ve teknolojik yönden en gelişmiş ülkeleriyle bir çok sektörde yarışacak, hatta geçecek duruma getirmiştir. Japonya'da verimliliği arttıran bu yönetim tarzının diğer ülkelerde de verimliliği arttırıp artırmayacağı yakın tarihlere kadar bir çok tartışmalara konu olmuştur. Bu çalışmada da bu konuya ağırlık verip, Toplam Kalite Yönetimini uygulayan firmaların çalışanlarının verimlilikleri, uygulama öncesi ve uygulama sonrası olarak karşılaştırılmaya çalışıldı. Çalışmada farklı sektörlerde uğraşı veren Altınyıldız ve Tekersan firmalarının yöneticileriyle bizzat yapılmış olan görüşmelerde, daha önceden hazırlamış olan sorulara almış olunan cevaplar ve firmalarda tutulmuş olan veriler yoluyla Toplam Kalite Yönetiminin çalışanlar üzerindeki etkisi yıllara göre verilmeye çalışılmıştır. Elde edilen verilere dayanılarak tablolar hazırlamış ve tablolar o yılda gerçekleşmiş olaylar da dikkate alınarak yorumlanmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak, incelenen ve yöneticileriyle görüşme yapılan firmalarda Toplam Kalite Yönetimi anlayışını kabul etmek isimden ibaret kalıp, dünyada moda olan bir yönetim tarzı olduğundan firmalarını bu imajdan mahrum etmemek için firmaların yöneticilerince kabul edildiği gözlemlenmektedir. Fakat Toplam Kalite anlayışı bütünüyle uygulanmıyor değil, iki firmada da Kalite Çemberleri Toplam Kalite anlayışı kabul edilmeden önce ismi konulmadan uygulandığı Toplam Kalite bölüm yöneticilerince ifade edilmektedir.
dc.description.abstract The increase of the productivity is one of the best ways to reach the community for the desired standard of living in our world which is progressing continuously and going for ward rapidly from the point of economic and technologic development. In this context this is foreseen also in the understanding of the overall quality management. This manner of management has gained success and increased the productivity in Japan which has gained the competition between the most developed countries after the World War II and even took the condition passing them over in respect of economic and technologic development until 1990's in most sectors. The increasing of the productivity was the subject of many discussions until recently if this type of management might increase the productivity in the same way it has increa sed in Japan. In this study it is tried also to compare the productivity of employees of the companies applying the overall quality management in respect of the situation before the application of the method and thereafter it. We are aware of many deficiencies might be because of the first thesis in this area. I have tried to give the effect of the overall quality management on the employees versus the years regarding the answers of the questions prepared beforehand by myself, the data registered by the companies herselves and the interwievs made by myself personally with the administrators of the firms taking part in the different sectors of industry. The charts are drawen relayed on the data taken from the companies and these charts are tried to interprete carefully taking into account the events realized in the same year. In results I came to the conclusion that the understanding of the overall quality manage ment in the companies which I had studied them and made interviews with their admini strators is accepting it only by name because of coming into vogue of reputing manage ment style and because they would not deprive their companies from this image. This does not mean that the overall quality management is not applied entirely in these companies, The administrators of the two firms have explained even that before accepting the understanding of overall quality management circles it was applied without called the name. wwoiH,..,.. rTSS^
dc.format.extent XI, 1023 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject TKY
dc.subject Toplam kalite yönetimi
dc.subject Çalışanlar
dc.subject Verimlilik
dc.title ISO 9000 ve ISO 9000: 2000 versiyonunun getirdikleri
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı
dc.contributor.author Arıduru, Cengiz
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record