Bu araştırmamızda okul öncesi eğitim kurumlarmda görev yapan öğretmenlerin beden eğitimine ilişkin tutumları, beden eğitimini programlarında kullanış şekilleri ve bu konudaki bilgi ve becerilerinin hangi düzeyde olduğunu ortaya çıkarma amaçlanmıştır. Ayrıca araştırmada yer alan okul öncesi eğitim kurumlarmda var olan spor alanlarım, materyallerini belirleme ve beden eğitimi faaliyetlerinin işlevsel olarak nasıl düzenlendiğinin saptanması hedeflenmiştir. Araştırma tarama modelindedir. Okul öncesi eğitim kurumlarmda kullanılan spor ve spor alanları var olan şekliyle betimlenmiştir. Beden eğitimini Sakarya il merkezinde yer alan okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin nasıl ve hangi düzeyde kullanıldığının araştırılması ile; çocuklarla ilgili bilimsel temele dayanan eğitim-öğretim programlarının geliştirilmesine sağlıklı veriler sağlayacağı umulmaktadır. Sakarya il merkezinde yer alan okul öncesi eğitim kurumlarmda spor alanlarının ve materyallerinin araştınlması ile ortaya çıkan durum hakkında daha gerçekçi değerlendirmelerin yapılarak spor alanlarının ve materyallerinin geliştirilmesine yönelik bilimsel çalışmaların yapılacağı umulduğundan bu araştırmanın büyük önem taşıdığı inancındayız.
In this research, we are going to examine the situation of teachers working in the preprimary institutions and their approach to the area of physical education. The study is also intended to review physical education curriculum in use. In addition, this research aims to determine sport areas, sport materials and physical educational activities made available to 3 - 6 year old children. This study is a descriptive study which discusses the importance of physical education in kindergardens in Sakarya and how physical education is used by teachers working in these educational institutions in Adapazarı. This study also investigates the present statue of physical education programs. Trying to develop scientific physical education programs for children ages from 3 to 6, we hope that the present research of sport areas and sport materials in the educational institutions will help to improve our educational efforts. The evaluation of the results obtained from this research will supply us with more realistic information about developing sport areas and sport materials.