dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Musa Eken |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-05T13:34:51Z |
|
dc.date.available |
2021-04-05T13:34:51Z |
|
dc.date.issued |
2001 |
|
dc.identifier.citation |
Özcan, M.Savaş. (2001). Güvenlik hizmetlerinde yerelleşme. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/94133 |
|
dc.description.abstract |
Manav kavramı, genelde Batı Anadolu'da yaşayan yerli/yerleşik halkı, sonradan göç eden halktan ayırmak için kullanılmaktadır. Manav köyleri üzerinde yürütülen bu bölgesel saha araştırması, toplulukların maddi ve manevi yönden, kültür ve inanç sistemleriyle Büyük Toplum arasındaki önemli benzerlikleri ortaya koymaktadır. Bu anlamda Manavlığı, Türk alt kimliği tarzında ele almak gerekir. Örf, adet ve gelenekler günlük hayat tarzında önemli bir yer tutar. Bir toplumun ahlaki anlayışım ve düşünce tarzım tespit etmek bunlarla mümkün olur. Her halükârda toplum, kültürünü kendisi oluşturur. Bu kültür, topluma canlılık verir, toplumu başkalaşmaktan ve yok olmaktan korur. Aynı zamanda da milletlerin kimliklerinin korunmasını sağlar. Türk toplumunun tarihi gelişim çizgisi içerisinde yerleşik Türk Cemaati olarak yerlerini alan Manavlar incelendiğinde, genel anlamda çatışmacı bir modelden ziyade, uyumcu-dengeli bir yapıyı ortaya koyarlar. Bu araştırmada izlenen yol; grupların içine girerek-katılımcı gözlem dediğimiz yöntemle, hem grubun toplumsal yargılarını (emik yaklaşım) hem de araştırmacının gruba bakış açışım (etik yaklaşım) tahlil etmek suretiyle konuyu aydınlatmak olmuştur. |
|
dc.description.abstract |
In general in Western Anatolia, the concept of Manav is used to separate the native and settled people from the migrate crowd. The regional area research made on Manav villages brings up important similarities between communities and the Big Society about material and spiritual culture and belief systems. In that sense, we must consider Manavs as a kind of a Turkish under identity. Custom, usage and traditions take an important place in the daily life. Thanks to those, it is possible to determine the morals perceptiveness and the opinion of people. From all points of view, people constitute their culture themselves. This culture gives liveliness, it ensures to protect the Nation Identity. When we study Manavs, who took the place of settled Turkish Crowd within the Turkish society history developing line, in general, they bring up a character more like a harmony-moderate model than a fiction-conflict one. |
|
dc.format.extent |
X, 148 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Manavlar |
|
dc.subject |
Yerleşik Türk cemaati |
|
dc.subject |
Aile yapısı |
|
dc.subject |
İzmit |
|
dc.title |
Güvenlik hizmetlerinde yerelleşme |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kamu Yönetimi Anabilim Dalı, Kamu Yönetimi |
|
dc.contributor.author |
Özcan, M.Savaş |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|