Açık Akademik Arşiv Sistemi

Video ve gösteri ile öğretim yöntemlerinin öğrenci başarısına etkileri

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Aytekin İşman
dc.date.accessioned 2021-04-05T13:31:29Z
dc.date.available 2021-04-05T13:31:29Z
dc.date.issued 2001
dc.identifier.citation Eker, Cevat. (2001). Video ve gösteri ile öğretim yöntemlerinin öğrenci başarısına etkileri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94103
dc.description.abstract Yapılan çalışmada yaş ortalaması 22.73 ±3.418 yıl olan deney gurubuna makro dönem dayanıklılık antrenman programı uygulanarak, bu antrenman programının amatör futbolcular üzerindeki fiziksel ve fizyolojik etkileri tespit edilmeye çalışılmıştır. Uygulanan dört haftalık dayanıklılık antrenman programının, aerobik kapasiteyi geliştirdiği, anaerobik kapasiteye ise etkisinin olmadığı tespit edilmiştir. Yapılan çalışmada elde edilen nabız değerlerinin normal sınırlar içerisinde olduğu tespit edilirken son testlerde deney gurubu lehine çıkan farkın antrenmanın kalp üzerine yaptığı etkiden kaynaklandığı düşünülmektedir. Antrenman programının sistolik ve diastolik kan basınçları üzerine sayısal bir etkisi olmasına rağmen bu etkinin istatistiksel açıdan anlamlı olmadığı tespit edilmiştir. Bunun sebebi, antrenman programının süresinin kısa oluşuna bağlanabilir. Uygulanan antrenman programının sporcuların eksprasyon ve insprasyon kuvveti üzerine olumlu etki yaptığı tespit edilmiştir. Uygulanan antrenman programının akciğer kapasitesi üzerine etkisinin olmasına rağmen FVC, FEV1% ve MW değerlerindeki artışın istatistiksel olarak anlamlı olmadığı, FEVİ değerinde ise anlamlı bir artış olduğu tespit edilmiştir. Dayanıklılık antrenmanının vital kapasitesini geliştirici etkisinin olduğu bir çok araştırmacı tarafından bulunmuştur. (AKGÜN, 1989:49; TAMER, 1995:147) Ancak uygulanan antrenman programının süresinin kısa oluşunun vital kapasitesindeki gelişmenin istatistiksel olarak anlamsız çıkmasına sebep olduğu düşünülmektedir.
dc.description.abstract In the recent study, a macro period endurance training program was performed on an experimental group which had a mean age of 22.73-3,418, to identify the physical and physiological effects of this program on the ametour football players. It is stated that an endurance training program which continued for a month had no effect on the development of aerobic capacity and anaerobic capacity. While the heart rates which were estimated in this study were in normal levels, the positive difference identified in the last tests is thought to be occured because of the effect of training on the heart. Although the training program has quantitative effect on the sistolic and diastolic blood pressures, the effect was not statistically significant. This maybe resulted because of the shortness of the training program. It is stated that the performed training has an positive effect on athletes expiration and inspiration force. While the performed training program has an effect on lung capacity, the increase in the FVC, FEV1% and MW values was not statistically significant, but there was significant increase in FEV1 value. The developing effect of endurance training on lung capacity was emphasized by several researchers (AKGÜN, 1989: 49; TAMER, 1995:147). But it is thought that the shortness of performed training program resulted in statistically insignificant development in lung capacity.
dc.format.extent VIII, 82 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.rights http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Antrenman
dc.subject Amatör futbolcular
dc.subject Fiziksel ve fizyolojik parametreler
dc.title Video ve gösteri ile öğretim yöntemlerinin öğrenci başarısına etkileri
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Eker, Cevat
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record