Çalışmamızda, Eski Ahid'de yer alan ve peygamberler hakkında birtakım ahlaki zaaflar içeren bölümleri incelemeye çalıştık. Giriş'te yahudilerin kutsal kitaplarını oluşturan Eski Ahid ve sözlü geleneği temsil eden Talmud hakkında kısaca bilgi verdik. Konunun daha iyi anlaşılabilmesi için öncelikle Yahudilik'teki peygamberlik anlayışının bilinmesi gerektiği kanaatindeyiz. Bu nedenle birinci bölümde bu konuya yer vererek peygamberler hakkında kullanılan terimleri, peygamberlerin temel özelliklerini, vahiy anlayışını ve Eski Ahid'de peygamberlerin tarihi seyrini ele aldık. İkinci bölümde önce Yahudilik'teki günah anlayışına yer verdik. Bu başlık altında özellikle esas konunun daha iyi anlaşılmasına yardımcı olacağı kanaatiyle Yahudilik'te peygamber-günah ilişkisini incelmeye çalıştık. Bu bağlamda peygamberlerin davranışlarının bir yahudi için ne anlam ifade ettiği sorusuna cevap aramaya çalıştık. Daha sonra da Eski Ahid'de peygamberlere isnad edilen ahlaki zaaflara ve günahlara yer verdik. Bunları da iki başlık altında incelemeyi uygun gördük. Birincisi peygamberin Tanrı ile olan ilişkisi açısından zaaf teşkil eden davranışlar, burada ayrıca İsrail Tanrısının antropomorfık özelliklerine de değindik. İkinci kısımda ise peygamberlerin kendi şahsiyetleri ile ilgili ve toplumla olan ilişkileri açısından ahlaki zaaf taşıyan ve günah sayılabilecek birtakım davranışları inceledik. Üçüncü bölümde önce İslam'daki peygamberlik müessesesini ele aldık. Burada İslam açısından peygamberlerin özelliklerini, ümmetleri için örnek teşkil etmesi ve ismet bağlamında peygamber-günah ilişkisine yer verdik. Ayrıca Eski Ahid'de ve Kur'an'da adı geçen peygamberlerle ilgili bilgi verdik. Dördüncü bölümde de Eski Ahid'de peygamberlerle ilgili isnatları, Kur'an'ın peygamberlere bakışı açısından mukayeseli olarak incelemeye çalıştık. Sonuç kısmında ise, bu isnatların sosyal, siyasi, dini vb. nedenlerle Eski Ahid metinlerine sonradan sokulmuş ve peygamerlerle ilgili akidenin de bu şartlar altında oluşmuş olabileceği şeklindeki kanaatimizi belirttik.
SÎNS AND WEAKNESS ATTRIBUTED TO THE PROPHETS IN THE OLD TESTAMENT I studied the immoral behaviours and attributed to the prophets in the Old Testament. İn the introduction, I gave information abaut the Old Testament and Talmud which consist of the written and oral tradition of Jewish religion respechively. In the first chapter, Jewish view of propethood was analissed. The terms used to show prophets, the main characteristics of the prophets, the historical development of the prophethood and view of reveletion in the Old Testament are the subject of this chapter. In the secon chapter, description of Jewish view of "sin" was given and the position of prophets with in this understanding was described. Apart from Islamic view, a Jewish prophet hasn't a role of quidance and being a "model" in the Jewish dogma. Sins attributed to the prophets may be divided in two parts: One is the immoral behaviors within the relation of God and prophet, and the other is sins within relation ofthe prophets and his community and the deviations in the personalities ofthe prophets. In the third and fourth chapter, I studied the Islamic view of prophethood and the characteristics of the prophets. According to Islam the prophets are exact models and guides for their communities and for all humanity and they are protected from the sins (the characteristic is called 'ismah), but they have some Short Comings as aresult of being human. In the conclusion, 1 tried to give and explanation about the causes of those attributions of sins to the prophets in the Old Testament, this is mainly becauseof the authenticity problem of the Old Testament and I gave information about the differences betweecn the stories in the Quran and the Old Testament about the same subjects.