Açık Akademik Arşiv Sistemi

Seyahat acentalarında satış gücünü artırıcı bir etken olarak reklam kampanyaları

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Şehnaz Demirkol
dc.date.accessioned 2021-04-05T13:31:25Z
dc.date.available 2021-04-05T13:31:25Z
dc.date.issued 2001
dc.identifier.citation Harman, Ramazan. (2001). Seyahat acentalarında satış gücünü artırıcı bir etken olarak reklam kampanyaları. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94078
dc.description.abstract Bu araştırma, insanlık tarihi boyunca insan topluluklarının ve toplumların hayatında yer alan ve günümüzde de toplumların hayatından çıkmayan ve etkilerim sürdürmekte olan göç olgusunu ve göçe bağlı olarak sosyal bütünleşme konusunu incelemeyi, böylece bu alanla ilgili literatüre katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Göç, insanlık tarihi kadar eski bir olgudur. Toplumların hayatında her dönemde yer almış ve buna bağlı olarak toplumların kültürlerini de yakından etkilemiş ve etkilemektedir. Çünkü göç hareketleri, toplumların sosyal yapılarının önemli ölçüde değişmesine ve yeniden inşa edilmesine yol açmaktadır. Göç hareketlerinin toplumların yapılarını etkilemesi, sosyal bütünleşme sorununu ortaya çıkarmaktadır. Farklı kültürlere mensup topluluklar, göç sonucunda bir araya geldikleri zaman bütünleşerek yeni bir kültür ortaya çıkarırlar. Sosyal bütünleşme düzeyinin yüksek olması, yeni oluşan kültürün sağlam temeller üzerine oturmasına neden olmaktadır. Bu araştırma, özellikle Türklerin tarih içinde yapmış oldukları önemli göç hareketlerini ortaya koymakta ve günümüz Türkiye'sin deki göç gerçeğini açıklama amacındadır. Araştırma, konu ile ilgili literatür taraması ve Akarca Köyü'ne yönelik anket uygulaması şeklindedir. Akarca Köyü yurt dışından ve yurt içinden yapılan göçler sonucunda bir yerleşim birimi olmuştur. Sosyal bütünleşme düzeyini de yüksek oranda gerçekleştirdiği için göç ve sosyal bütünleşme konusunda örnek teşkil etmektedir. Akarca Köyü'ne uyguladığımız anket sonucu elde edilen veriler yüzdelikler halinde değerlendirilmiş ve tablolarda gösterilmiştir. Araştırma, göçler sonucunda oluşan Akarca Köyü'nde yüksek oranda gerçekleşen sosyal bütünleşme düzeyini ölçmemizi sağlayıp ortaya koyduğundan bu alana ve özellikle milli birlik ve beraberliğimize katkı sağlayabilir.
dc.description.abstract This research has been aiming to examine immigrationfact and the subject of social integration depending on immigration that existsand doesn't get out of the life of communities during the humanity history. And also aiming to contribute to the literature regarding this field. immigration is an event as old as humanity history. It had existed in the life of communities in every term. So it had affected and has been affecting cultures of societies. Because immigration movements have been importantly changing social scructure of the societies and helping to be built again As immigration movements have affected structure of societies, social integration problem has appeared. When the communities belonging to different cultures come together as a result of immigration, they create a new culture by integrating. If the level of social integration is high, new created culture has been built very strongly. This research has been examining important immigration movements that Turks have done in history and trying to explain reality of immigration in Todey's Turkey. This research includes literature search regarding the topic and public survey about the village Akarca. It had been a settlement because of immigrations that are come from abroad and domestic. Since it has highly maneged to the level of social integration, the village Akarca has been shown as a sample regarding immigration and social integration. Data, found the result of public survey that we applied to the village, was evaluated as percentage and shown at diagram. The research may contribute to this field aspecially national unity and cooperation, because it helps to measure the level of social integration that highly comes true in the village Akarca with immigrations. & pj Sag &£ vıı u& N 0
dc.format.extent IX, 98 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.rights http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Göç
dc.subject Sosyal bütünleşme
dc.subject Akarca Köyü
dc.title Seyahat acentalarında satış gücünü artırıcı bir etken olarak reklam kampanyaları
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Turizm İşletmeciliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Harman, Ramazan
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record