Açık Akademik Arşiv Sistemi

İlköğretim okullarında takım çalışmalarının işlerliği konusunda öğretmen görüşleri (Sakarya örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Murat İskender.
dc.date.accessioned 2021-04-05T08:38:29Z
dc.date.available 2021-04-05T08:38:29Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Selçuk, Hacı İsmail.. (2004). İlköğretim okullarında takım çalışmalarının işlerliği konusunda öğretmen görüşleri (Sakarya örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94004
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Anahtar Kelimeler: Takım, Takım Çalışması, Grup, Kalite, Verimlilik Kalite ve verimliliği artırma çalışmaları diğer sektörlerde olduğu gibi eğitim kurumlarında da başlatılmış ve bu kavramlar tartışılır olmuştur. Okullarda kalite ve verimliliği artırma, iyileştirme adına karşılaşılan veya var olan problemleri çözüme kavuşturmak için takım çalışmaları yapılmaktadır. Takım çalışmaları yapılırken, takımların işlerliğini etkileyen bir çok problemler bulunmaktadır. Bu araştırmanın amacı ilköğretim okullarında Takım Çalışmalarının işlerlik düzeyleri konusunda öğretmen görüşlerini belirleyerek karşılaşılan engellere çözüm yolları üretmektir. Araştırmanın birinci bölümünde eğitimde TKY ve takım çalışmaları ile ilgili kuramsal bilgiler, problem cümlesi, alt problemler, sınırlılıklara yer verilmiştir. İkinci bölümde ise konu ile ilgili araştırmalar yer almıştır. Araştırmanın üçüncü bölümünde; araştırmanın yöntemiyle ilgili olarak araştırmanın modeli, araştırmanın evreni, araştırmanın örneklemi, veri toplama araçları ve verilerin analizi başlıkları altında sunulan bilgiler yer almaktadır. Araştırmanın verileri önce bir literatür taramasından sonra, okullarda uygulanan takım çalışmalarına yönelik olarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket yardımıyla toplanmıştır. Takım çalışmalarının işlerlik düzeylerini belirlemeye yönelik olarak sorulan sorulara ne düzeyde katıldıklarını belirlemek amacıyla 5'li Likert tipi ölçek kullanılmıştır. Dördüncü bölümde araştırma ile ilgili bulgular ve yorumlara yer verilmiştir. Elde edilen veriler SPSS yöntemi ile çözümlenmiş; frekans ve yüzde analizi, t-testi kullanılmıştır. İlköğretim okullarında takım çalışmalarının işlerliği orta düzeyde olarak görülmüştür. Takım çalışmalarında bulunduğu okulda çalışma süreleri bakımından 5 yıldan az ve 5 yıldan fazla çalışmış denekler arasında anlamlı fark bulunmuş, diğer değişkenler arasında anlamlı fark bulunamamıştır. Araştırmanın son bölümünde; takım çalışmalarının işlerliği ve engellere yönelik çözüm önerileri getirilmiştir.
dc.format.extent VIII, 100 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Takım çalışması.
dc.subject Grup.
dc.subject Kalite.
dc.subject Verimlilik.
dc.title İlköğretim okullarında takım çalışmalarının işlerliği konusunda öğretmen görüşleri (Sakarya örneği)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Selçuk, Hacı İsmail.
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/