Açık Akademik Arşiv Sistemi

Velilerin okul ve çocukları hakkındaki bilgileri ve bu bilgileri edinme yolları (Sakarya ili ilköğretim okulları örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Hasan Basri Gündüz
dc.date.accessioned 2021-04-05T08:38:29Z
dc.date.available 2021-04-05T08:38:29Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Kahramanoğlu, Ender. (2004). Velilerin okul ve çocukları hakkındaki bilgileri ve bu bilgileri edinme yolları (Sakarya ili ilköğretim okulları örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94003
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Anahtar Kelimeler: İlköğretim Okulu, Aile, Çevre. Çocuğun eğitiminde okul kadar aile ve yakın çevreninde önemli rolü bilinen bir gerçektir. Günümüzde bilim ve teknik alandaki gelişmeler, okulların genel işlevlerini, aile ve yakın çevre ile daha çok paylaşmak durumunda bırakmıştır. Ancak, okul çevresi ve ailelerin durumu incelendiğinde, ortaya ciddi bazı problemlerin çıktığı görülmektedir.Bunların başında çevrenin karmaşıklığı, ailenin çocuğun eğitim öğretim ve gözetimi görevini yerine getirmedeki yetersizliğidir. Aileler, bu işlevi okulla işbirliği yaparak yerine getirmek durumundadırlar.Ancak velilerin okula ve çocuğa ilişkin yeteri kadar bilgi sahibi olmayışları önemli bir eğitim sorununa yol açmaktadır.Bu nedenle de, okul bir yerde aileyi de yönlendirmek durumundadır. Bu çalışma ile; a) İlköğretim okulu öğrenci velilerinin okula ve çocuklarına ilişkin bilmesi gereken bilgiler, b) İlköğretim okulu öğrenci velilerinin okula ve çocuklarına ilişkin bu bilgileri bilme düzeyleri, c) İlköğretim okulu öğrenci velilerinin okula ve çocuklarına ilişkin bu bilgileri hangi kaynaklardan nasıl aldıkları, d) Velilerin bilmesi gereken bilgiler ve bildikleri bilgiler hakkındaki görüşlerinin yaş, cinsiyet, öğrenim durumu ve gelir durumu özelliklerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Bu araştırmanın amacı; Sakarya Merkez İlköğretim okullarında öğrencisi bulunan velilerin okul ve çocuklarının okuldaki durumları hakkında neler bildiklerini ve bu bilgileri hangi kaynaklardan elde ettiklerini saptamaktır. Geliştirilmiş olan anket, Sakarya merkezinde bulunan 28 okulda öğrencisi bulunan 1 100 veliye uygulanmıştır. Verilerin toplanmasından SPSS for MS Windows " paket programından yararlanılarak frekans, yüzde, t-test, tek yönlü varyans analizi yapılmış ve veriler analiz edilmiştir. Araştırma yukarıda belirtildiği gibi dört boyutta incelenmiştir. Sonuç olarak; okul ile aile arasında etkileşimli bir ilişki sağlandığı taktirde eğitimde de kalite artacaktır. Artık veliler sadece çocuklarının bir sorunu olduğunda değil çocuklarının gelişimleri hakkında bilgi almak, okulu ve okul idaresini tanımak, öğretmenlerle görüşmek vb. sebeplerle çocuklarının okullarına gidebilmeli ve yapılacak çalışmalarla, hizmet-içi eğitim etkinlikleri ile bilinçlendirilmelidirler.
dc.format.extent IV, 140 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject İlköğretim okulu
dc.subject Aile
dc.subject Çevre
dc.title Velilerin okul ve çocukları hakkındaki bilgileri ve bu bilgileri edinme yolları (Sakarya ili ilköğretim okulları örneği)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Kahramanoğlu, Ender
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/