Abstract:
ANAHTAR KELİMELER: Hizmet Sektörü, Perakendecilik. İş Tatmini Günümüzde en çok gelişen sektör hizmet sektörüdür. Bu sektörün gelişmesi endüstri ilişkilerini önemli derecede etkilemiştir. Bu etkileşim sonucu endüstri ilişkilerinin yapısı değişmiştir. Bu durumdan en çok nasibini alan sektör de perakendecilik sektörüdür. Perakendecilik sektörü küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin yoğun olarak yer aldığı bir sektördür. Endüstri ilişkilerinde çalışanların haklarının en çok sömürüldüğü işletmelerde küçük ve orta büyüklükteki işletmelerdir. Marketlerden örnek olarak seçilen Gül Marketler Zinciri'de Küçük ve Orta büyüklükteki işletmelere örnek teşkil etmektedir. Bu yüzden çalışanların sorunlarını ve çözüm yollarını araştırmak için iş tatmini araştırmasını bu işletmede yaptık. İş tatmini çalışanların işlerinden duyduğu hoşnutluk veya hoşnutsuzluktur. Bu hoşnutluk veya hoşnutsuzluk durumu değişik faktörlere bağlıdır. Çalışanların iş tatmini sağlanmadığı taktirde işletmede yüksek işçi devri ve devamsızlık durumu ile karşılaşılacaktır. Bu durum işletmede verimliliği etkileyecektir. Gül Marketler Zincirinde yaptığımız ankette iş tatminini etkileyen faktörleri inceledik. Ve sonuçta çalışanların iş tatminin düşük olduğunu, iş tatminini etkileyen faktörlerden bazılarının bu duruma neden olduğunu ve iş tatminini artırıcı çalışmaların gerekli olduğunu vurguladık.
Description:
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.