Abstract:
Anahtar Kelimeler: Kalite, Yönetici, Etkili İletişim, İşletme, Toplam Kalite Yönetimi. Toplam Kalite Yönetimi'nin, işletmelerin topyekün harekete geçirilmesini sağlamak amacıyla, çalışanların en alt kademeden, en üst kademeye kadar kendilerini sorumlu hissedebilmesi amacını benimseyen stratejik bir yönetim yaklaşımı olduğuna, tezin ilk bölümünde değinilmiştir. İkinci bölümde ise; iletişimin simgeler aracılığıyla bir kişiden ya da gruptan diğerine, bilginin fikirlerin, tutumların veya duyguların iletimi olduğundan ve etkin iletişimden bahsedilmiştir. Üçüncü bölümde ise; Toplam Kalite Yönetimi'nde etkin iletişimin rolünden bahsedilmiştir. Etkin iletişim günümüzün en önemli fonksiyonlarından biridir. İletişimin tartışmasız her alanda gerekli olduğu gerçektir. Etkili iletişim, iletmek istediğimizi karşımızdakine istediğimiz gibi iletebilmek, istenileni elde etmek ve beklenilen tepkiyi uyandırmaktır. Toplam kalite yönetim, anlaşılmak ve başarılı olmak için etkili iletişimden yararlanmak zorundadır. İç ve dış müşteri tatmini ancak etkili iletişim sayesinde gerçekleşmektedir. Ne kadar doğru kararlar alınırsa alınsın, doğru aktanlmazsa, istenilen yarar sağlanamamaktadır. Toplam kalite için etkin iletişim, son derece gereklidir. Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi'nin, anlaşılmasında ve uygulanmasında etkin iletişimden yararlanılmaktadır. Etkin iletişim sayesinde kurum içi ve kurum dışı verimlilik artmış. Doğru zamanda, doğru işin yapılabilmesi sağlanabilmektedir. Ortak düşünce ve hedefler daha kolay benimsenmekte ve uygulanabilmektedir. Yanlış anlaşılmalar ve tatsızlıklarda azaldığı için iş tatmini ve motivasyon yükselmektedir.
Description:
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.