Abstract:
ÖZET Anahtar Kelimeler : Bilgisayar, Bilgisayar Destekli Eğitim, Eğitim Teknolojisi, Bilgisayar Destekli Dil Eğitimi Bu araştırmada yabancı dil öğretiminde Bilgisayar Destekli Eğitimin öğrenci başarısı üzerine etkililiği incelenecektir. Bu nedenle öntest- sontest gruplu model uygulanmış ve araştırma sınıf ve laboratuar ortamında uygulama yaparak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Sakarya ili Adapazarı ilçesi Özel Enka İlköğretim Okulu 7/A ve 7/B öğrencileri oluşturmuştur. Araştırma deney grubunda 13, kontrol grubunda 13 olmak üzere toplam 26 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma sonunda ders başarısı açısından Bilgisayar Destekli Öğretim gören deney grubunun; geleneksel eğitim gören kontrol grubuna göre daha başanlı olduğu ortaya çıkmıştır. Bu noktadan hareketle, yabancı dil eğitiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin uygulanması önerilmektedir.
Description:
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.