Açık Akademik Arşiv Sistemi

Sektörel strateji dayanakları ile vizyon ve misyon içerikleri arasındaki ilişki

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Mehmet Barca
dc.date.accessioned 2021-04-05T08:38:14Z
dc.date.available 2021-04-05T08:38:14Z
dc.date.issued 2003
dc.identifier.citation Yıldırım, Melek. (2003). Sektörel strateji dayanakları ile vizyon ve misyon içerikleri arasındaki ilişki. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93959
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Sektörel Strateji Dayanakları İle Vizyon Ve Misyon İçerikleri Arasındaki İlişki başlıklı araştırma; vizyon ve misyon bildirgelerinin rekabetçi pozisyon oluşturmada üstlendiği aktif rolü incelemektedir. Vizyon ve misyon duygularının yazılı beyan olarak sunulması vizyon ve misyon bildirgelerini oluşturmaktadır. Sözkonusu araştırmada şu iki soruya cevap aranmıştır; 1. Vizyon - misyon bildirgeleri ve rekabet avantajı arasında ilişki var mıdır? 2. Rekabet dayanakları vizyon- misyon bildirgelerinde yer almış mıdır? Bildirgelerin içerdiği ifadeler firmalar için büyük önem taşımaktadır. Bu sebeple bildirgelere önem verilmelidir. Hangi sektörde iş yapılmasını, büyümenin sınırlarını, gelecekte ulaşılmak istenen konum gibi rekabetçi pozisyon oluşturmada spesifik öneme sahip durumlar bildirgelerde yer almaktadır. Bildirgeler yazılı iletişimin avantaj lanndan yararlanmayı sağlar. Ve vizyon ve misyon duygusunu meşrulaştırarak paylaşılmasını ve yayılmasını kolaylaştırır. Sözkonusu araştırma üç aşamada hazırlanmıştır. İlk olarak konu ile ilgili literatür taraması yapılmıştır. Daha sonra her sektörden firmalara ait en az 3 tane vizyon ve misyon bildirgeleri toplanmıştır. Araştırmada 86 firmanın vizyon ve misyon bildirgesi yer almaktadır. Son olarak bu bildirgeler gruplandmlarak analiz edilmiştir. Bildirgelerde rekabet stratejileri olarak Porter'ın ortaya attığı üç genel strateji dikkate alınmıştır. Bunlar; Farklılaştırma, Toplam Maliyet Liderliği ve Odaklanma Stratejileridir. Netice itibariyle; vizyon ve misyon bildirgelerinin rekabetçi pozisyon oluşturmada etkin bir rol oynadığı tespit edilmiştir. Vizyon ve misyon bildirgelerinde rekabet avantajı elde etme stratejilerine yer verilmektedir. Firmalar vizyon ve misyon bildirgelerini farklılaştırarak rekabet avantajı elde edebilirler. Araştırma, ülkemizdeki firmaların rekabet edebilme yeteneğini arttırmada etkili olacaktır.
dc.format.extent X, 180 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Sektörel strateji
dc.subject Vizyon
dc.subject Misyon
dc.title Sektörel strateji dayanakları ile vizyon ve misyon içerikleri arasındaki ilişki
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı
dc.contributor.author Yıldırım, Melek
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/